Sportovní sponzoring jako nástroj marketingové komunikace

Název práce: Sportovní sponzoring jako nástroj marketingové komunikace
Autor(ka) práce: Nováková, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Volfová, Jitka
Oponenti práce: Sadílek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sponzorství společnosti Česká spořitelna, a.s. ve sportovním prostředí. Zaměřuje se na konkrétní sponzorské aktivity, jejich analýzu, komparaci a vyvození předností a nedostatků jednotlivých sponzorských činností na poli sportu. Cílem bylo zhodnotit její konkrétní sponzorské aktivity a na základě toho navrhnout doporučení vedoucí ke zefektivnění sponzoringu banky. V teoretické části práce jsou popsány základy marketingové komunikace a její nástroje, sponzoring se zaměřením na specifika ve sportovním prostředí, pohled na mezinárodní trh a v neposlední řadě problematika účinnosti sponzoringu. Na teoretické poznatky navazuje analýza konkrétních aktivit České spořitelny. Následně je prostřednictvím dotazníkového šetření proveden sběr dat pro primární výzkum, který zjišťuje pohled veřejnosti na banku v asociaci se sportem a míru povědomí o společnosti jakožto sponzorovi sportovních akcí. Vlastní výzkum odhaluje rezervy České spořitelny v aktivaci sponzoringu a míru povědomí o sponzorství sportu dosahující pouze 36 %. V závěru práce jsou formulována konkrétní doporučení vedoucí ke zefektivnění sponzoringu a přiblížení se stanoveným cílům banky. Jedná se především o zvýšení aktivity na sociálních sítích, využití vlivu známých sportovců či vyšší míru informovanosti skrze televizní obrazovky.
Klíčová slova: Česká spořitelna; sportovní sponzoring; aktivace sponzoringu; marketingová komunikace
Název práce: Sports sponsorship as a marketing communication tool
Autor(ka) práce: Nováková, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Volfová, Jitka
Oponenti práce: Sadílek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis deals with the issue of sponsorship of Česká spořitelna, a. s. in a sports environment. It focuses on specific sponsorship activities, their analysis, comparations and the identification of their strengths and weaknesses. The aim was to evaluate defined sponsorship activities of the bank and based on that, to propose recommendations leading to improvements in the sports sponsorship. The theoretical part of the thesis describes the basics of marketing communication and its tools, sponsorship focused on aspects in the sports environment, view of the international market and, last but not least, the issue of sponsorship efficiency. The theoretical knowledge is followed by an analysis of specific activities of Česká spořitelna. Data collection for pri-mary research is carried out by means of a questionnaire survey. It examines the public's view of the bank in association with sport and the level of awareness of the company as sponsor of sporting events. The research reveals the reserves of Česká spořitelna in the sponsorship activation and the level of sports sponsorship awareness reaching only 36 %. At the end of the thesis, concrete recommendations are being formulated to improve sponsorship and move closer to the goals set by the bank. This relates to increasing activity on social networks, using the influence of known athletes or increasing level of awareness through television screens.
Klíčová slova: Česká spořitelna; sports sponsorship; marketing communication; sponsorship activation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 5. 2020
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 1. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73445/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: