Kulturní specifika francouzských turistů na trhu cestovního ruchu v České republice

Název práce: Kulturní specifika francouzských turistů na trhu cestovního ruchu v České republice
Autor(ka) práce: Pekařová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kalábová, Markéta
Oponenti práce: Vaníček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou výjezdového cestovního ruchu Francie, kulturních specifik francouzských turistů a příjezdy Francouzů do České republiky. Hlavní cílem práce je identifikovat profily a specifika francouzských turistů, kteří přijíždějí do České republiky, na základě kulturních, sociálních a demografických specifik a navrhnout pro ně odpovídající místa a atraktivity, které Česká republika nabízí. Práce souhrnně popisuje francouzský trh cestovního ruchu se zaměřením na výjezdový cestovní ruch do České republiky. Praktická část je zaměřena na detailní popis statistických údajů ohledně příjezdu Francouzů do ČR, počtu přenocování a výdajů. Zahrnuty jsou rovněž údaje o charakteristice Francouzů, jejich cestovatelských zvyklostech a očekávání. Součástí práce je i dotazníkové šetření na téma cestovatelské zvyklosti francouzských turistů. Na základě získaných dat tak vyplývá, že Francouzi do České republiky přijíždí zejména kvůli kultuře, nejčastěji s přáteli nebo partnerem, na prodloužený víkend a navštíví většinou pouze Prahu.
Klíčová slova: Francie; mezinárodní cestovní ruch; Česká republika; příjezdový cestovní ruch; kulturní specifika; chování turisty; segmentace
Název práce: Cultural Specifics of French Tourists on the Tourism Market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Pekařová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kalábová, Markéta
Oponenti práce: Vaníček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master thesis contains the analysis of outbound tourism in France, cultural specifics of French tourists and inbound tourism of French people in the Czech Republic. The main goal of this thesis is to identify the profiles and specifics of French tourists who come to the Czech Republic, based on cultural, social, and demographic particularities, and to suggest appropriate places and attractions that the Czech Republic can offer them. The thesis summarizes the French tourism market with a focus on outbound tourism to the Czech Republic. The practical part is focused on a detailed description of statistical data regarding arrivals of the French in the Czech Republic, the number of overnight stays and their expenses. The thesis also includes characteristics of the French, their travel habits and expectations. Second part of the work analyses the results of a questionnaire on travel habits of French tourists. Research shows that the French come to the Czech Republic mainly for culture, mostly with friends or a partner, for an extended weekend, and usually visit only Prague.
Klíčová slova: Czech Republic; international tourism; tourist behaviour; France; segmentation; inbound tourism; cultural specifics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 1. 2020
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72200/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: