Vnímání zelené dekorativní kosmetiky vybranou cílovou skupinou

Název práce: Vnímanie zelenej dekoratívnej kozmetiky vybranou cieľovou skupinou
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Čiháková, Barbara
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Udržateľnosť a ochrana životného prostredia sa stali v posledných rokoch aktuálnou témou vo všetkých sférach ľudského života nevynímajúc ani kozmetický priemysel. V súvislosti s tým začala spoločnosť venovať významnú pozornosť aj zelenému marketingu. Diplomová práca sa zaoberá vnímaním zelenej kozmetiky českými a slovenskými spotrebiteľkami so zameraním na segment dekoratívnej kozmetiky. Jej hlavným cieľom je zistiť úroveň povedomia cieľovej skupiny spotrebiteliek na českom a slovenskom trhu o zelenej kozmetike ako aj preskúmať vnímanie zelenej kozmetiky medzi mladými spotrebiteľkami. V úvode sa práca venuje tzv. green movement a dáva teoretickú rovinu zeleného marketingu na základe odbornej literatúry, detailnejšie vo vzťahu s kozmetickým priemyslom. V druhej kapitole popisuje vnímanie zelenej kozmetiky spotrebiteľkami na základe zahraničných štúdií a následne sa venuje vlastnému kvalitatívnemu výskumu uskutočnenému medzi respondentkami reprezentujúcimi mladé české a slovenské spotrebiteľky. Na základe vlastného výskumu a zahraničných publikácií sú v poslednej kapitole zodpovedané výskumné otázky diplomovej práce a určené implikácie súčasného trendu udržateľnosti pre trh dekoratívnej kozmetiky na produktovú a komunikačnú časť marketingového mixu. V závere práca zhrňuje zistené poznatky a z nich vyplývajúce odporúčania pre značky dekoratívnej kozmetiky.
Klíčová slova: zelený marketing; zelená kozmetika; vnímanie zelenej kozmetiky; dekoratívna kozmetika; udržateľnosť; kvalitatívny výskum; Focus Group
Název práce: Vnímání zelené dekorativní kosmetiky vybranou cílovou skupinou
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Čiháková, Barbara
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Udržitelnost a ochrana životního prostředí se v posledních letech staly aktuálním tématem ve všech sférách lidského života nevyjímaje ani kosmetický průmysl. V souvislosti s tím začala společnost věnovat významnou pozornost i zelenému marketingu. Diplomová práce se zabývá vnímáním zelené kosmetiky českými a slovenskými spotřebitelkami se zaměřením na segment dekorativní kosmetiky. Jejím hlavním cílem je zjistit úroveň povědomí cílové skupiny spotřebitelek na českém a slovenském trhu o zelené kosmetice, jakož i prozkoumat vnímání zelené kosmetiky mezi mladými spotřebitelkami . V úvodu se práce věnuje tzv. green movement a dává teoretickou rovinu zeleného marketingu na základě odborné literatury, se zaměřením na kosmetický průmysl. Ve druhé kapitole popisuje vnímání zelené kosmetiky spotřebitelkami na základě zahraničních studií a následně se věnuje vlastnímu kvalitativnímu výzkumu uskutečněnému mezi respondentky reprezentujícími mladé české a slovenské spotřebitelky. Na základě vlastního výzkumu a zahraničních publikací jsou v poslední kapitole zodpovězeny výzkumné otázky diplomové práce a určené implikace současného trendu udržitelnosti pro trh dekorativní kosmetiky na produktovou a komunikační část marketingového mixu. V závěru práce shrnuje zjištěné poznatky a z nich vyplývající doporučení pro značky dekorativní kosmetiky.
Klíčová slova: zelený marketing; zelená kosmetika; dekorativní kosmetika; vnímání zelené kosmetiky; udržitelnost; kvalitativní výzkum; Focus Group
Název práce: The perception of green decorative cosmetics among selected target groups
Autor(ka) práce: Babicová, Andrea
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Čiháková, Barbara
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Sustainability and protection of the environment have become an ongoing issue in recent years in all sorts of spheres in human life including the cosmetics industry. Moreover, in connection with this issue, the society has begun to pay a significant attention to the green marketing. This Master thesis deals with the perception of green cosmetics by Czech and Slovak consumers in relation to the segment of decorative cosmetics. The main aim is to examine the level of awareness among well-targeted audiences on the Czech and Slovak market of green cosmetics as well as to look into the way of how young female consumers perceive green cosmetics. In the introduction, the thesis introduces the green movement and provides a closer look into a theoretical level of green marketing based on the relevant literature, particularly in relation to the cosmetic industry. The second chapter describes the perception of green cosmetics by consumers on the basis of international studies and later on, it deals with its own qualitative research conducted among respondents who are representing young Czech and Slovak consumers. Based on our own research and international publications, the last chapter answers the research questions of the thesis and determines the implications of the current trend of sustainability for the market of decorative cosmetics to the product and communication part of the marketing mix. Finally, the thesis summarizes the findings and the resulting recommendations destined for brands selling decorative cosmetics.
Klíčová slova: green marketing; green cosmetics; decorative cosmetics; perception of green cosmetics; sustainability; qualitative research; Focus Group

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 5. 2019
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 10. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69774/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: