Měnící se spotřební zvyklosti čínské střední třídy na příkladu mléčných výrobků

Název práce: Měnící se spotřební zvyklosti čínské střední třídy na příkladu mléčných výrobků
Autor(ka) práce: Míková, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: De Castro, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce poskytuje vhled do specifik spotřeby čínské střední třídy, která je hlavním tahounem ekonomického růstu. Tato spotřeba je ukázaná na příkladu mléčných výrobků, které tradičně v Číně nebyly příliš zastoupeny. První část se věnuje vymezení střední třídy a jejímu spotřebitelskému chování. Druhá část je zaměřená na vývoj spotřeby mléčných výrobků s ohledem na faktory, které ji ovlivňují. Výrazný vliv na podporu spotřeby má vláda. Limitujícím faktorem je vrozená intolerance laktózy. Mléčné výrobky jsou považovány za prémiové produkty, což ovlivňuje jejich cenu i způsob spotřeby. Třetí část je zaměřená na budoucí vývoj, možné příležitosti a omezení ve spotřebě. Mezi nejvýznamnější příležitost patří produkty dětské sušené výživy nebo obchod s bio produkty.
Klíčová slova: spotřební zvyklosti; příležitosti; čínská střední třída; mléčné výrobky
Název práce: Changing spending patterns of chinese middle class in the example of dairy products
Autor(ka) práce: Míková, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: De Castro, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis provides an insight into particularities of chinese middle-income class consumption that has been driving economic growth. The consumption patterns are illustrated by the example of dairy products. The level of consumption of dairy was historically relatively low. The first chapter deals with the definiton of chinese middle class and its habits. The second chapter focuses on the development of dairy consumption with regard to factors that affect it. The chinese goverment exerts a major influence. On the other hand, the consumption is limited by innate lactose intolerance. Dairy products are considered to be premium products which affects their price and consumption. Third chapter deals with predictions, opportunities and limitations concerning dairy consumption. Infant milk formula or organic dairy products are two most significant opportunities.
Klíčová slova: chinese middle class; dairy products; opportunities; consumption habits

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 8. 2018
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 3. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66487/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: