Komparace nástrojů proexportní politiky České republiky a Kanady se zaměřením na současné trendy

Název práce: Komparace nástrojů proexportní politiky České republiky a Kanady se zaměřením na současné trendy
Autor(ka) práce: Schweinerová, Ladislava
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem práce je porovnat nástroje proexportní politiky České republiky a Kanady, najít shodné a rozdílné prvky, případně vyvodit doporučení, kterými by se tvůrci české proexportní politiky mohli inspirovat. Nástroji proexportní politiky se zde rozumí hlavní pilíře podpory exportu a proexportní strategie. Dílčím cílem je porovnat prvotní reakce českých a kanadských institucí podporujících export na situaci vzniklou v důsledku pandemie COVID-19. První kapitola obsahuje literární rešerši, na jejímž základě došlo k vymezení research gap. Druhá a třetí kapitola charakterizují proexportní politiky jednotlivých zemí; obsahují ekonomickou charakteristiku země včetně statistik zahraničního obchodu, dále je pozornost věnována hlavním institucím na podporu vývozu, jejich službám a aktuálním proexportním strategiím. Čtvrtá kapitola obsahuje sumarizaci a komparaci systémů podpory exportu obou zemí. Součástí páté kapitoly je vlastní výzkum, který prezentuje názory českých exportérů na současný stav proexportní politiky v ČR. Propojením závěrů z vlastního výzkumu s komparací nástrojů obou proexportních politik vyvozuji doporučení, která by mohla vést k zefektivnění proexportního systému v České republice.
Klíčová slova: proexportní politika; podpora exportu; exportní strategie; komparace ; CzechTrade; COVID-19
Název práce: Comparison of the Tools of Export Promotion in the Czech Republic and Canada with focus on contemporary trends
Autor(ka) práce: Schweinerová, Ladislava
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of my thesis is to compare the systems of tools of export promotion in the Czech republic and Canada, to find similar and different elements, eventually to deduce recommendations to improve Czech export promotion system. The systems of tools of export promotion includes the key export promotion agencies and institutions and export strategies. The partial objective is to compare primal reactions of Czech and Canadian export promotion agencies and institutions on the COVID-19 pandemics. The first chapter contains a literature review defining the research gap. The second and the third chapters characterize export promotion systems of both countries including the economic review and the international trade, main export promotion agencies and institutions, their services and export strategies. The fourth chapter summarizes the main ideas, and the comparison of both export promotion systems is also included. The fifth chapter includes the research identifying opinions on the actual state of Czech export promotion system. In the last chapter, we can find some recommendations which could increase the effectiveness of Czech export promotion system.
Klíčová slova: export strategy; export promotion; comparison; Czechtrade; COVID-19

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 5. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73385/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: