MOTIVACE PRO SDÍLENÍ ZÁŽITKŮ Z CESTOVNÍHO RUCHU PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH MEDIÍ

Název práce: MOTIVACE PRO SDÍLENÍ ZÁŽITKŮ Z CESTOVNÍHO RUCHU PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH MEDIÍ
Autor(ka) práce: Krocová, Karolína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zjistit typ motivace, který převažuje při sdílení zážitků z cestovního ruchu prostřednictvím sociálních médií. Práce je celkem rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá definováním základních pojmů, které se následně objevují v celé diplomové práci. Hlavním obsahem této kapitoly je charakteristika jednotlivých sociálních médií. Následující kapitola popisuje typy obsahu, který je sdílen prostřednictvím sociálních sítí. Třetí kapitola je věnována motivaci ke sdílení, kde hlavní roli hraje rozdělení na vnitřní a vnější motivaci. V rámci Teorie sebeurčení tato kapitola obsahuje také definované typy regulací, které jsou zahrnuty do vnější motivace. Závěrečná kapitola se věnuje vyhodnocení výsledků výzkumu, který probíhal v rámci dotazníkového šetření. Výzkum byl zaměřen na motivaci ke sdílení zážitků z cestovního ruchu prostřednictvím sociálních médií a zapojení jednotlivců do on-line světa.
Klíčová slova: cestovní ruch; sociální média; zkušenost; sdílení; motivace
Název práce: Motivations for sharing tourism experiences through social media
Autor(ka) práce: Krocová, Karolína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the diploma thesis is to find out the type of motivation that prevails when sharing experiences from tourism through social media. The thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with the definition of basic concepts, which subsequently appear throughout this thesis. This chapter contains mainly the characteristics of individual social media. The following chapter describes the types of content that is shared through social networks. The third chapter is devoted to motivation to share, which is primarily divided into intrinsic and external motivation. This chapter also contains types of regulations that are included in external motivation based on the Theory of Self-Determination. The final chapter contains an evaluation of the results of the research, which was based on a questionnaire survey. The research focused on motivation to share experiences from tourism through social media and the involvement of individuals to the online world.
Klíčová slova: motivation; tourism; social media; sharing; experience

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 2. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 1. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72449/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: