Merchandising a jeho dopad na nákupní chování generací X, Y a Z v maloobchodní jednotce

Název práce: Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke
Autor(ka) práce: Mišíková, Petra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom záverečnej práce je zhodnotenie nákupného správania zákazníkov generácií X, Y a Z v maloobchodných jednotkách, v ktorých sú použité rôzne nástroje merchandisingu a následné navrhnutie konceptu vhodných techník a kombinácií merchandisingu pre každú generáciu. Práca disponuje teoretickou i praktickou časťou. Teoretická časť definuje jednotlivé pojmy problematiky merchandisingu, identifikuje nástroje používané v merchandisingu, opisným spôsobom hodnotí nákupné a spotrebné správanie generácií X, Y a Z a v závere teoretickej časti popisuje základnú charakteristiku obchodu, konkrétne maloobchodných jednotiek. Praktická časť obsahuje základné informácie o konkrétnej maloobchodnej predajni a výsledky výskumu, kde prostriedkom pre získavanie primárnych informácií je dotazníkové šetrenie a pozorovanie maloobchodnej jednotky. Výsledkom výskumu je navrhnutie vhodných nástrojov merchandisingu pre jednotlivé generácie.
Klíčová slova: marketing; generácia; merchandising; spotrebiteľ; maloobchod; nákupné správanie
Název práce: Merchandising a jeho dopad na nákupní chování generací X, Y a Z v maloobchodní jednotce
Autor(ka) práce: Mišíková, Petra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem závěrečné práce je zhodnocení nákupního chování zákazníků generací X, Y a Z v maloobchodních jednotkách, ve kterých jsou použity různé nástroje merchandisingu a následné navržení konceptu vhodných technik a kombinací merchandisingu pro každou generaci. Práce disponuje teoretickou i praktickou částí. Teoretická část definuje jednotlivé pojmy problematiky merchandisingu, identifikuje nástroje používané v merchandisingu, popisným způsobem hodnotí nákupní a spotřební chování generací X, Y a Z a v závěru teoretické části popisuje základní charakteristiku obchodu, konkrétně maloobchodních jednotek. Praktická část obsahuje základní informace o konkrétní maloobchodní prodejně a výsledky výzkumu, kde prostředkem pro získávání primárních informací je dotazníkové šetření a pozorování maloobchodní jednotky. Výsledkem výzkumu je navržení vhodných nástrojů merchandisingu pro jednotlivé generace.
Klíčová slova: generace; nákupní chování; merchandising; marketing; spotřebitel; maloobchod
Název práce: Merchandising and its impact on the shopping behavior of generations X, Y and Z in a retail unit
Autor(ka) práce: Mišíková, Petra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the final work is to evaluate the shopping behavior of customers of generations X, Y and Z in retail units, which use different tools of merchandising and the subsequent design of the concept of appropriate techniques and combinations of merchandising for each generation. The work has a theoretical and practical part. The theoretical part defines the individual concepts of merchandising, identifies the tools used in merchandising, evaluatively describes the purchasing and consumer behavior of generations X, Y and Z and at the end of the theoretical part describes the basic characteristics of trade, specifically retail units. The practical part contains basic information about a specific retail store and research results, where the means for obtaining primary information is a questionnaire survey and observation of the retail unit. The result of the research is the design of suitable merchandising tools for individual generations.
Klíčová slova: consumer; merchandising; retail; shopping behavior; generation; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 12. 2020
Datum podání práce: 3. 5. 2021
Datum obhajoby: 23. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75414/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: