Označení VEGAN na produktech a jeho vliv na spotřební chování

Název práce: Označení VEGAN na produktech a jeho vliv na spotřební chování
Autor(ka) práce: Malecová, Michaela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu označení VEGAN na obalech produktů na spotřební chování a nákupní rozhodování zákazníků. Hlavními cíli bylo zjistit, zda spotřebitelé pojem veganství vůbec znají, jaký k němu mají vztah, zda označené produkty kupují, a jak je ovlivňuje cenový faktor. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zahrnuje teoretické poznatky o veganství (a jeho značení na produktech) a o spotřebním chování, zatímco druhá část obsahuje data z primárního i sekundárního výzkumu. Díky výstupům z MML-TGI a vlastnímu dotazníkovému šetření bylo zjištěno, že rostlinné diety dodržují spíše mladší ročníky populace. Spotřebitelé bez rozdílu věku, pohlaví, dosaženého vzdělání i stylu stravování pojem veganství znají a mají často ve svém okolí také někoho, kdo dodržuje některý z typů rostlinné stravy. Dále pak bylo zjištěno, že označeným produktům spotřebitelé přednost nedávají, avšak jsou ochotni za označený produkt zaplatit vyšší cenu než za produkt neoznačený a také, že označení na produktech může mít na spotřebitele vliv při impulzivním nakupování.
Klíčová slova: označení ; veganství; spotřebitelské chování
Název práce: VEGAN label on products and its impact on consumer behavior
Autor(ka) práce: Malecová, Michaela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis aims to understand the influence that the VEGAN label on product packaging has on consumer behaviour. The main objectives of this study were to find if consumers are familiar with the term veganism, what is their approach towards it, if they are purchasing labeled products, and how does the price ultimately impact their final decision. This dissertation is divided into two parts. The first part encloses the theoretical framework about veganism (labelling practices), and consumer behaviour, while the second part encompasses data from primary and secondary research. The outputs of MML-TGI and the designed questionnaire found that younger people are more likely to follow a vegan or vegetarian diet. Most survey respondents knew the term “veganism” regardless of age, gender, level of education, or current nutritional habits. Additionally, majority of respondents knew someone from their social environment who adheres to some type of plant-based diet. Study results also found that most customers do not prefer vegan labelled products over non-labelled ones. However, they are they are willing to pay more for them. It was also found that third-party labels on a product can have a bigger impact on consumers when they are engaging in impulsive shopping.
Klíčová slova: veganism; consumer behavior; third-party label

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 1. 2021
Datum podání práce: 9. 5. 2021
Datum obhajoby: 26. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76256/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: