Faktory úspěchu crowdfundingových kampaní v oblasti sportu v ČR

Název práce: Faktory úspěchu crowdfundingových kampaní v oblasti sportu v ČR
Autor(ka) práce: Pleskačová, Hana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je pomocí kvalitativního výzkumu najít společné prvky úspěšných českých crowdfundingových kampaní v oblasti sportu a u těchto kampaní analyzovat faktory, které mají významný vliv na úspěch kampaně v této oblasti. Přínosem práce je analýza specifické formy crowdfundingu, která zatím nebyla moc prozkoumána. Vytvořené otázky se snaží prostřednictvím vedených rozhovorů zjistit faktory, které jsou důležité pro úspěšnost sportovních odměnových crowdfundingových kampaní. Z analýzy rozhovorů bylo zjištěno sedm faktorů, kterými jsou dobře propracovaný plán, dostatek času na předkampaň, člověk starající se o průběh kampaně, dobře stanovená cílová částka, síla dříve vytvořené komunity, dostatečná komunikace s veřejností, různorodost a řízení odměn a správné načasování kampaně. Výsledky analýzy mohou posloužit potenciálním tvůrcům sportovních crowdfundingových kampaní na Hithitu, nebo jako zdroj pro další výzkum.
Klíčová slova: odměnový crowdfunding; sportovní projekty; Crowdfunding; Hithit; Železná koule
Název práce: Success factors of sports crowdfunding campaigns in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Pleskačová, Hana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis aims to find factors that successful sports crowdfunding campaigns have in common and analyse such factors that impact the success of a campaign in this field. The added value of this work is in an analysis of a specific form of crowdfunding, which has not yet been sufficiently researched. Created questions attempt to find out which factors are important for the success of reward-based crowdfunding campaigns in sport through structured interviews. The output of the structured interviews is seven factors, namely a well-developed plan, enough time for the pre-campaign, a person dedicated to running the campaign, well-set funding goal, the strength of previously built community, good public relations, variety and reward management, and well-timed campaign. The results of this analysis can help potential sport crowdfunding campaign creators on the Hithit platform or as a source for future research.
Klíčová slova: reward-based crowdfunding; Crowdfunding; sports projects; Hithit; Železná koule

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 1. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 28. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75958/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: