Využití nástrojů social media marketingu pro start-up Glasino.cz

Název práce: Využití nástrojů social media marketingu pro start-up Glasino.cz
Autor(ka) práce: Pejša, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod influencer marketingu a placených reklam na sociálních sítích pro růst začínajícího e-shopu Glasino.cz. Zkoumá, který z těchto dvou nástrojů je pro růst e-shopu efektivnější a v jakých případech. Práce by měla objasnit, zda se pro začínající sklářský start-up influencer marketing vyplatí ve srovnání s klasickými reklamami na sociálních sítích.. Praktická část pak popisuje klasické reklamní kampaně a influencer kampaň, které byly v rámci této diplomové práce realizovány. V závěru práce je popsáno, jak může influencer marketing v porovnání s placenými reklamami na sociálních sítích ovlivnit růst začínajícího e-shopu. Výsledkem je, že pro růst e-shopu je nejefektivnější cestou využití kombinace obou těchto metod. Pro šíření povědomí a návštěvnost webu je efektivnější klasická placená reklama, zatímco pro zaujetí fanoušků, dlouhodobé budování značky a zprostředkování nákupů je výhodnější influencer marketing.
Klíčová slova: social media marketing; influencer marketing; placená reklama na sociálních sítích; růst start-upu; start-up
Název práce: The use of social media marketing tools for start-up growth (Glasino.cz)
Autor(ka) práce: Pejša, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis focuses on using influencer marketing methods and social network paid ads for a growth of an e-shop Glasino.cz which has been newly set up. It compares which of these tools are more effective for an e-shop growth in different aspects. This thesis should clarify if it is worth it to use influencer marketing for a start-up in glass industry in comparison with paid social media ads. A practical part describes an impact of real paid campaigns on social media and an influencer campaign to the e-shop growth. As a conclusion there is explored, that the most effective way how to use these two tools is a combination of them. For an awareness growth and to find new web site visitors is better to use traditional paid ads, however, to reach the best engagement, long-term brand building and purchases is an influencer marketing more effective.
Klíčová slova: start-up; influencer marketing; social media paid ads; social media marketing; start-up growth

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 1. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 31. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75868/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: