Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele

Název práce: Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele
Autor(ka) práce: Kubešová, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá retro marketingem a jeho využitím v České republice. Jejím cílem je vyhodnotit vliv nostalgie na chování spotřebitele a jak působí v rámci jednotlivých generací. Teoretická část práce se soustředí na definici pojmů spojených s retro marketingem a nostalgií. Následně popisuje obecné atributy značky, typické české retro značky a problematiku spotřebního chování. První oddíl praktické části práce je postaven na sekundárních datech MML-TGI a analyzuje rámcové zázemí sklonu jednotlivých generací k tradici. Druhá část je tvořena polostrukturovanými rozhovory s odborníky a analýzou marketingové komunikace značek, na kterých odborníci pracují. V závěru práce jsou veškerá zjištění analyzována a následují doporučení pro využití retro marketingu v marketingové komunikaci značek.
Klíčová slova: retro marketing; nostalgie; spotřební chování; české retro značky; marketing
Název práce: Retro marketing and the influence of nostalgia on consumer behaviour
Autor(ka) práce: Kubešová, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with retro marketing in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate the influence of nostalgia on consumer behaviour and its effect on different generations. The first part defines terms associated with retro marketing and nostalgia and continues with a description of general attributes of a brand, typical Czech retro brands and the issue of consumer behaviour. The second part of the thesis is based on secondary data of MML-TGI project which analyses the general background of the inclination of various generations to tradition. Furthermore, semi-structured interviews with experts are carried out along with analyses of marketing communication of brands they work for. To conclude, all findings and recommendations for the application of retro marketing in marketing communication of brands are stated.
Klíčová slova: nostalgia; consumer behaviour; marketing; retro marketing; Czech retro brands

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2020
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 26. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74895/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: