Udržitelná móda jako příležitost: prosazování alternativ k fast fashion

Název práce: Udržitelná móda jako příležitost: prosazování alternativ k fast fashion
Autor(ka) práce: Režňáková, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čada, Karel
Oponenti práce: Gašková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá případovou studií pěti konkrétních módních značek, a to Batohama, Flam Label, ToByŠlo, Vaneš fashion a Venna studio. V teoretické části autorka zmiňuje fast fashion a její negativní dopady na planetu i člověka, dále představuje udržitelnou módu a udržitelné a etické nakupování, jako šetrnější a ekologičtější variantu. V praktické části za pomoci kvalitativního výzkumu autorka analyzuje konkrétní značky a zajímá se o jejich překážky v podnikání, ceny a veškeré udržitelné kroky, které následují a zda slouží jako vhodná alternativa k nakupování v řetězcích fast fashion. Na závěr autorka navrhuje vlastní doporučení, díky kterému by značky mohly oslovit ještě širší publikum.
Klíčová slova: móda; udržitelná móda; ToByŠlo; Vaneš fashion; fast fashion; greenwashing; udržitelné nakupování; Batohama; Flam Label; Venna studio
Název práce: Sustainable Fashion as a Opportunity: Asserting Alternatives to Fast Fashion
Autor(ka) práce: Režňáková, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Čada, Karel
Oponenti práce: Gašková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis contains a case study of five specific fashion brands, those being Batohama, Flam Label, Vaneš fashion, ToByŠlo, Venna studio. In the theoretical part the author describes fast fashion and its negative impacts on the planet and people, next she introduces sustainable fashion and sustainable and ethical shopping as a eco-friendly alternative. In the practical part the author analyzes above mentioned fashion brands using methods of qualitative research, focusing on bussiness obstacles, prizing, all of the steps towards sustainability that are incorporated and undertaken and whether or not they serve as a suitable alternative to shopping in fast fashion chains. Finally the author suggests her own recommendation, implementing which fashion brands could acquire wider groups of buyers.
Klíčová slova: fast fashion; fashion; sustainable fashion; , green-washing; , sustainable shopping; Flam Label; ToByŠlo; Vaneš fashion; Venna studio; Batohama

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 11. 2020
Datum podání práce: 12. 5. 2021
Datum obhajoby: 15. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76967/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: