Výuka ekonomických předmětů v době pandemie Covid-19
Název práce: | Výuka ekonomických předmětů v době pandemie Covid-19 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cudlínová, Veronika |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Oponenti práce: | Krpálek, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřená na výuku ekonomických předmětů v době pandemie Covid-19. V teoretické části je provedena rešerše příslušné litearatury z oblasti distanční výuky. Kapitoly jsou zaměřeny na pandemii, organizační formy vzdělávání, na digitalizaci vzdělávání, na distanční formu vzdělávání a s ní související podkapitoly, jako jsou pedagogické teorie vzdělávání, metody a motivace ve vzdělávání při distanční výuce. Také lze nalézt kapitoly o e-learningu, d-learningu a m-learningu. V další části jsou diskutovány moderní materiální didaktické prostředky ve vzdělávání ekonomických předmětů a výukové aplikace, které lze využít při distanční výuce. Praktická část je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní výzkum. Pro kvantitativní výzkum bylo využito dotazníkové šetření. Pro kvalitativní výzkum byl využit řízený rozhovor s učiteli ekonomických předmětů. V kvantitativním výzkumu nalezneme názor učitelů na distanční výuku, nástroje, které využívali, jejich problémy s výukou a problémy žáků s výukou. U kvalitativního výzkumu byli učitelé ekonomických předmětů na střední škole dotazování na efektivitu výuky, na přínos z distanční výuky a zda nějaké aspekty z distanční výuky budou využívat v prezenční výuce. Z výzkumu vyplynulo, že distanční výuka je méně efektivní v porovnání s výukou prezenční |
Klíčová slova: | distanční výuka; pandemie; Covid-19; vyučovací metody; ekonomické předměty; vzdělávání |
Název práce: | Teaching economics subjects during the pandemic Covid-19 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cudlínová, Veronika |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Oponenti práce: | Krpálek, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is focused on the teaching economics subjects during the pandemic Covid-19. In the theoretical part you can find research of the relevant literature from distance learning. The chapters focus on the pandemic, the organizational forms of education, the digitalisation of education, distance form of education and related subchapters, such as pedagogical theories of education, methods of education and motivations in education in distance learning. There are chapters about e-learning, d-learning, m-learning. The next part discusses modern material teaching aids in the education of economics subjects and applications that can be used in distance learning. The empirical parts is divided into quantitative and qualitative research. A questionnaire survey was used for quantitative research. A interview with teachers of economics subjects was used for qualitative research. In quantitative research we will find the opinion of teachers on distance learning, the tools they used, their problems with teaching and the problems of students with learning. In qualitative research, secondary school teachers were asked about the effectiveness of distance learning, the benefits of distance learning and whether they will use some aspects of distance learning in full-time study. The research showed that distance learning is less effective compared to full-time study |
Klíčová slova: | Covid-19; distance learning; pandemic; teaching methods; economics subjects; education |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 3. 11. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 18. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 15. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/74978/podrobnosti |