Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol
Název práce: | Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pokorný, Jakub |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Radová, Jarmila |
Oponenti práce: | Panoš, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou finanční gramotnosti. Hlavním cílem práce je změřit a zhodnotit současnou úroveň finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol v České republice a navrhnout doporučení, která povedou k zefektivnění finančního vzdělávání. První kapitola je věnována teoretickému vymezení finanční gramotnosti, jsou popsány její složky i výsledky uskutečněných průzkumů. Je zmíněna i související ochrana spotřebitele. Druhá kapitola se zaměřuje na finanční vzdělávání a jeho vývoj v České republice. V empirické části práce je provedena analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol, a to za pomoci dotazníkového šetření. Na závěr práce jsou vzneseny konkrétní návrhy a doporučení, ze kterých mohou čerpat inspiraci především učitelé na školách, ale i tvůrci strategie finančního vzdělávání. |
Klíčová slova: | finanční gramotnost; finanční vzdělávání; národní strategie finančního vzdělávání; standard finanční gramotnosti |
Název práce: | Analysis of Financial Literacy of High School and University Students |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pokorný, Jakub |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Radová, Jarmila |
Oponenti práce: | Panoš, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis explores a very contemporary issue of financial literacy. The main objective of the thesis is to measure and evaluate contemporary level of financial literacy among students of high schools as well as colleges in the Czech Republic and make suggestions that will lead to greater efficiency of financial education. The first chapter is dedicated to the theoretical definition of financial literacy, description of its elements and discussion about results of carried out experiments. Consumer protection is mentioned. Second chapter concerns with financial education and its development in the Czech Republic. The empirical part of the thesis analyses financial literacy of students of high schools and colleges by means of questionnaire investigation. Conclusion of the theses proposes unique recommendations and suggestions addressed not only towards teachers but also towards authors of financial education strategies. |
Klíčová slova: | financial literacy; financial education; national strategy of financial education; financial literacy standard |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Bankovnictví a pojišťovnictví |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra bankovnictví a pojišťovnictví |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 29. 10. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 26. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 17. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/74915/podrobnosti |