Strategie vstupu na vybrané zahraniční trhy firmy PaperTime s.r.o

Název práce: Strategie vstupu na vybrané zahraniční trhy firmy PaperTime s.r.o
Autor(ka) práce: Peterka, Jaroslav
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bočková, Nina
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem strategie pro vstup na zahraniční trh relativně malé české firmy s názvem PaperTime s.r.o. a popisuje dopad pandemie COVID-19 na její podnikání. Cílem práce je zjistit, zda by pro malou a rychle rostoucí společnost, jako je PaperTime, bylo možné expandovat a uspět na zahraničním trhu, na základě analýzy vybrat vhodnou zemi pro vstup, a navrhnout formu, jakou na zvolený trh vstoupit. Na základě analýzy makroprostředí a konkurenčního prostředí je provedena komparace vybraných trhů, německého a polského. Výstupem je volba polského trhu z důvodu nízké konkurence a méně rozvinutého niche marketu, na který se PaperTime specializuje. V poslední části je navržena strategie vstupu na zvolený trh na základě krokových modelů internacionalizace, přičemž prvním navrženým krokem je cross-border e-commerce.
Klíčová slova: Strategie; Vstup na zahraniční trh; Internacionalizace
Název práce: Foreign Market Entry Strategy for PaperTime s.r.o
Autor(ka) práce: Peterka, Jaroslav
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bočková, Nina
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis deals with the topic of foreign market entry of a relatively small Czech company named PaperTime s.r.o. and describes the impact of the COVID-19 pandemic on its operations. The aim of the thesis can be broken down into three categories: 1) determining whether a small but fast-growing company such as PaperTime can expand and succeed in foreign markets, 2) selecting a suitable foreign market for entry based on the analysis, and 3) suggesting the ideal form of entry into the chosen market. Through the analysis of macro and competitive environments, a comparison was made between the German and Polish markets. Conclusively the decision was made to enter the Polish market as there is minimal competition and a lesser developed niche market, in which PaperTime specializes. The last part focuses on designing a market entry strategy based on stage models of internationalization, while the first stage is cross-border e-commerce.
Klíčová slova: Strategy; Foreign market entry; Internationalization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 3. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 28. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76460/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: