Vývoj prodejů osobních vozů Mercedes Benz na území České republiky

Název práce: Vývoj prodejů osobních vozů Mercedes Benz na území České republiky
Autor(ka) práce: Porteš, Adam
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šaroch, Stanislav
Oponenti práce: Jiránková, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce řeší vývoj prodejů osobních vozů Mercedes-Benz na území České republika za pomoci strategické analýzy, positioningu značky a dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 197 respondentů. V první části práce jsou shrnuty vnější a vnitřní faktory mající vliv na prodejnost automobilů v ČR, a zároveň je zde vytvořena predikce vývoje prodejů os. vozů Mercedes-Benz. V druhé části práce je analyzován positioning značky a jeho vliv na zákazníky Mercedes-Benz. V práci je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které mělo za cíl identifikovat nákupní chování při koupi vozu a analyzovat současný positioning značky Mercedes-Benz. V závěru práce jsou zhodnoceny všechny faktory mající vliv na budoucí vývoj prodejů osobních vozů Mercedes-Benz a doporučení pro navýšení tržního podílu na trhu.
Klíčová slova: Mercedes-Benz; Positioning značky; Strategická analýza; Predikce budoucího vývoje
Název práce: Future progress of Mercedes-Benz automobile sales in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Porteš, Adam
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šaroch, Stanislav
Oponenti práce: Jiránková, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master’s thesis is centered around analyzing the development & changes in sales of Mercedes-Benz automobiles in the Czech Republic while making use of strategic analysis, brand positioning and a statistical survey involving 197 subjects. The first part of this thesis ecompasses both external and internal factors affecting the saleability of automobiles in the Czech Republic and in regards to Mercedes-Benz automobiles, presents a prediction of sales development in the future. In the second part I analyzed the brand’s positioning and it’s influence on Mercedes-Benz customers, as well as conducted a survey with the goal of identifying the shopping behavior of customers looking to purchase a car and concurrently analyzing their awareness of the brand Mercedes-Benz in relation to it’s positioning. The conclusion then evaluates all of the decisive factors affecting the future progress of Mercedes-Benz automobile sales and provides a suggestion in the form of increasing the company’s market shares.
Klíčová slova: Positioning; Mercedes-Benz; Strategic analysis; Future progress

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2020
Datum podání práce: 24. 6. 2021
Datum obhajoby: 10. 9. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74506/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: