Spotřební kultura a Homo economicus revisited

Název práce: Spotřební kultura a Homo economicus revisited
Autor(ka) práce: Bečvář, Lukáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Votava, Libor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat a shrnout současnou kritiku konceptu Homo economicus. Teoretická část práce charakterizuje koncept Homo economicus, kontext jeho vzniku a dosavadní kritiku tohoto konceptu. Dále představuje tři důležité fenomény současnosti: spotřební kulturu, globalizaci a rozvoj technologií. Praktická část zkoumá pomocí systematického přehledu vyskytující se argumenty kritiky konceptu Homo economicus v odborných publikacích, které zařazuje do logických celků podle jejich typu argumentu a dává tak komplexní přehled za použití názorů různých autorů. V části Diskuze jsou diskutovány další zdroje k tématu a jsou zde zodpovězeny výzkumné otázky.
Klíčová slova: Homo economicus; systematická literární rešerše; online spotřebitel; kritika; racionalita spotřebitele
Název práce: Consumer Culture and Homo Economicus Revisited
Autor(ka) práce: Bečvář, Lukáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Votava, Libor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis aims to analyze and summarize the present critique of concept Homo economicus. The theoretical part characterizes the concept of Homo economicus, context of its creation and existing critique. Further, bachelor thesis presents three important phenomena of present world: consumer culture, globalization and technologic expansion. The practical part researches existing arguments of critique of concept of Homo economicus in scientific researches, which categorizes into logical units according to their type of the argument. Methodology of this bachelor thesis is a systematic literature review. Taking into consideration opinions of various authors gives a comprehensive overview. In Discussion the bachelor thesis argues others primary sources relating to the topic, finally research questions are answered.
Klíčová slova: Homo economicus; systematic literature review; online consumer; consumer rationality; critique

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 8. 2020
Datum podání práce: 26. 6. 2021
Datum obhajoby: 31. 8. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73799/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: