Fast Fashion, její ekologické dopady a její alternativy jako podnikatelská příležitost

Název práce: Fast Fashion, jej ekologické dopady a jej alternatívy ako podnikateľská príležitosť
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Čada, Karel
Oponenti práce: Honsová, Pavlína
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Módny priemysel, špecificky „rýchla móda“, patrí k najviac znečisťujúcim odvetviam dnešnej doby. V teoretickej časti práce je opísaný dopad fast fashion na životné prostredie a udržateľná móda ako jej alternatíva šetrná k životnému prostrediu. Priblížené je tiež nákupné správanie v tomto priemysle vo svete aj v Čechách. Sú vysvetlené teórie nákupného správania ekologických zákazníkov, jav zelenej medzery a ako firmy môžu smerovať k trvalej udržateľnosti v manažmente. Práca si kladie za cieľ pomocou kvantitatívneho výskumu analyzovať nákupné správanie týkajúce sa oblečenia v nadväznosti na názory na životné prostredie.
Klíčová slova: fast fashion; udržateľnosť; ekologický dopad
Název práce: Fast Fashion, její ekologické dopady a její alternativy jako podnikatelská příležitost
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Čada, Karel
Oponenti práce: Honsová, Pavlína
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Módní průmysl, specificky „rychlá móda“, patří k nejvíce znečišťujícím odvětvím dnešní doby. V teoretické části práce je popsán dopad fast fashion na životní prostředí a udržitelná móda jako její alternativa šetrná k životnímu prostředí. Přiblíženo je také nákupní chování v tomto průmyslu ve světě i v Čechách. Jsou vysvětleny teorie nákupního chování ekologických zákazníků, jev zelené mezery a jak firmy mohou směřovat k trvalé udržitelnosti v managementu. Práce si klade za cíl pomocí kvantitativního výzkumu analyzovat nákupní chování týkající se oblečení v návaznosti na názory na životní prostředí.
Klíčová slova: udržitelnost; ekologický dopad; fast fashion
Název práce: Ecological impacts of Fast fashion and its alternatives as business opportunity
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Čada, Karel
Oponenti práce: Honsová, Pavlína
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The fashion industry, specifically "fast fashion", is one of the most polluting industries today. The theoretical part of the thesis describes the impact of fast fashion on the environment and introduces sustainable fashion as an environmentally friendly alternative. Approached is also the shopping behaviour in this industry around the world and in the Czech Republic. Theories of purchasing behaviour of ecological customers, the phenomenon of the green gap, and how companies can move towards corporate sustainability are explained. The work aims to use quantitative research to analyse shopping behaviour concerning clothes in relation to environmental views.
Klíčová slova: sustainability; fast fashion; ecological impact

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 12. 2020
Datum podání práce: 14. 12. 2021
Datum obhajoby: 27. 1. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76480/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: