Vliv vnějších faktorů na kupní rozhodování spotřebitelů ve sféře módy pro mladé

Název práce: Vliv vnějších faktorů na kupní rozhodování spotřebitelů ve sféře módy pro mladé
Autor(ka) práce: Nováková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Paukrt , Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce zjišťuje, jaký vliv mají vnější faktory na kupní rozhodování spotřebitele ve sféře módy pro mladé. Klade si za svůj cíl definovat, analyzovat a popsat spotřební chování mladých lidí ve věku do 30 let, kteří nakupují zejména streetwearovou módu a tenisky. Dále si bere za cíl zjistit, jak velký vliv mají na nákupní rozhodování sociální sítě, přátele a rodinný okruh mladého spotřebitele. Tato práce kromě teoretické rešerše ohledně problematiky spotřebního chování, kupního rozhodovacího procesu a externích vlivů ovlivňující spotřební chování, přináší také vhled do oděvního průmyslu, zejména streetwearového oděvního průmyslu. V této části práce je představeno, co to vlastně streetwear znamená a proč by se mu módní retaileři měli věnovat. Vliv externích faktorů na spotřební chování bylo zkoumáno pomocí dotazníkového šetření a následně vyhodnoceno pomocí statistického programu IBM SPSS Statistics. Výzkum byl doplněn sekundárními daty výzkumu MML-TGI společnosti Median, s. r. o..
Klíčová slova: spotřební chování; kupní rozhodovací proces; streetwear; tenisky; efekt módy
Název práce: Influence of external factors on consumer purchasing decisions in young fashion
Autor(ka) práce: Nováková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Paukrt , Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis investigates the influence of external factors on consumer purchasing decisions in the sphere of fashion for young people. It aims to define, analyse and describe the consumption behaviour of young people under the age of 30 who buy mainly streetwear and sneakers. It also aims to find out how much influence social networks, friends and family circle have on the young consumer's purchasing decisions. In addition to the theoretical research regarding the issues of consumer behaviour, the purchase decision-making process and external influences affecting consumption behaviour, this thesis also provides insight into the clothing industry, particularly the streetwear industry. This part of the thesis introduces what streetwear actually means and why fashion retailers should pay attention to it. The influence of external factors on consumption behaviour was investigated through a questionnaire survey and then evaluated using the IBM SPSS Statistics software. The research was supplemented with secondary data from Median's MML-TGI survey.
Klíčová slova: consumer behaviour; purchase decision process; fashion effect; streetwear; sneakers

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 6. 2020
Datum podání práce: 24. 8. 2021
Datum obhajoby: 15. 9. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73702/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: