Segmentace na trhu bezlepkových potravin

Název práce: Segmentace na trhu bezlepkových potravin
Autor(ka) práce: Fendrychová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce má za cíl segmentaci trhu bezlepkových potravin v České republice. V první (teoretické) části práce bude představena tématika týkající se nákupního chování spotřebitelů a segmentace trhu. Dále se bude zaměřovat na samotné onemocnění, jeho historii, projevy, popis lepku a jeho výskytu, přiblížení výrobců bezlepkových potravin na domácím i zahraničním trhu, značení těchto potravin a informační kanály. V praktické části bude pozornost věnována analýze trhu bezlepkových potravin se zaměřením na nákupní chování spotřebitelů. Tato část bude ve formě dotazníkového šetření a bude zkoumat aktuální situaci na trhu bezlepkových potravin, preference spotřebitelů a jejich spokojenost s dostupností sortimentu.
Klíčová slova: segmentace ; nákupní chování; trh bezlepkových potravin; celiakie; bezlepková dieta; bezlepkové potraviny
Název práce: Gluten-free Food Market Segmentation
Autor(ka) práce: Fendrychová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis aims to describe the market segmentation of gluten-free products in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis introduces topics related to consumer behavior and market segmentation. A brief description of the disease, its history, manifestations, description of gluten and its occurrence, gluten-free producers in the domestic and foreign markets, gluten-free product labeling, and information channels follows the introduction. The practical part analyses the gluten-free food market focusing on customers’ behavior. The analysis builds on a questionnaire survey and examines the situation of the gluten-free product, consumers’ preferences, and their satisfaction regarding the availability of the product.
Klíčová slova: gluten-free diet; gluten-free products; Gluten-free Food Market Segmentation; celiac disease; segmentation; consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 5. 2020
Datum podání práce: 8. 12. 2021
Datum obhajoby: 17. 1. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73371/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: