Body image jako faktor ovlivňující frekvenci nakupování

Název práce: Body image jako faktor ovlivňující frekvenci nakupování
Autor(ka) práce: Krejčová, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá konceptem body image, tedy subjektivní představou o těle a jeho spokojenosti s ním. Ve svém výzkumu zasazuji body image do kontextu spotřebitelského chování. Cílem této diplomové práce je určit, zda je frekvence nakupování drogistických produktů a oblečení ovlivňována tzv. body image a jeho částmi. Vedlejším cílem práce je pomocí kvalitativních metod rozšířit replikovaný kvantitativní výzkum vnesením nového, kvalitativního pohledu. V části teoretické představuji koncept body image, důležité pojmy a zasazuji koncept body image do kontextu spotřebitelského chování. V praktické části představuji metodiku, průběh, limitace a výsledky smíšeného výzkumu založeného na Pearsonovo korelačním koeficientu, regresní analýze a fenomenologických rozhovorech. Závislost mezi spokojeností s tělem a frekvencí nakupování ve svém výzkumu nepotvrzuji, na rozdíl od míry tělesného studu a orientace na vzhled. Z kvalitativní části výzkumu dále vyplývá, že body image ovlivňuje typ a kvalitu spotřebovávaných produktů a emoce prožívané při nákupu.
Klíčová slova: body image v nákupním chování; body image; spokojenost s vlastním tělem; frekvence nakupování; nákupní chování
Název práce: Body image as a factor influencing shopping frequency
Autor(ka) práce: Krejčová, Dominika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the concept of body image, subjective idea of ​​the body and its satisfaction with it. In my research, I place body image in the context of consumer behavior. The aim of this diploma thesis is to determine whether the frequency of shopping for apparel-related products and clothing is influenced by body image and its parts. The secondary goal of the work is to expand replicated quantitative research using qualitative methods by introducing a new, qualitative view. In the theoretical part, I present the concept of body image in the context of consumer behavior. In the practical part I present the methodology, process, limitations and results of mixed research based on Pearson correlation coefficient, regression analysis and phenomenological interviews. I do not confirm the relationship between body satisfaction and the frequency of shopping in my research, unlike the degree of physical shame and orientation towards appearance. The qualitative part of the research also shows that body image affects the type and quality of products consumed and the emotions experienced when shopping.
Klíčová slova: body image; body satisfaction; shopping frequency; shopping behavior; body image in shopping behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 3. 2021
Datum podání práce: 25. 4. 2022
Datum obhajoby: 13. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76775/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: