Greenwashing ako marketingový nástroj firiem

Název práce: Greenwashing ako marketingový nástroj firiem
Autor(ka) práce: Palenčárová, Ema Mária
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Legnerová, Kateřina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť, aké postoje a povedomie majú českí a slovenskí spotrebitelia o pojme greenwashing a green marketing. Teoretická časť bakalárskej práce sa zaoberá vymedzením teoretických východísk problematiky grenwashingu a následne sú bližšie popísané greenwashingové praktiky. V praktickej časti je skúmané povedomie spotrebiteľov o pojmoch greenwashing a green marketing a spotrebiteľské správanie pri nakupovaní ekologických produktov, pomocou kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu. V závere práce sú zhrnuté výsledky výskumu a sformulované odporúčania pre firmy, ktoré sa chcú vyhnúť greenwashingových praktikám a chcú zabrániť, aby ich aktivity boli vnímané ako greenwashingové.
Klíčová slova: greenwashing; green marketing; Česká republika; Slovenská republika; marketing; spotrebiteľ
Název práce: Greenwashing as a marketing tool for companies
Autor(ka) práce: Palenčárová, Ema Mária
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Legnerová, Kateřina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to examine the attitudes and awareness of Czech and Slovak consumers toward the concept of greenwashing and green marketing. The theoretical part of the bachelor thesis defines the theoretical background of the issue of greenwashing and subsequently describes greenwashing practices in more detail. In the practical part, consumer awareness of greenwashing and green marketing and consumer behavior in purchasing green products is examined using quantitative and qualitative research method. The thesis concludes with a summary of the research results and recommendations for companies that want to avoid greenwashing practices and want to prevent their activities from being perceived as greenwashing.
Klíčová slova: greenwashing; green marketing; Czech Republic; Slovak Republic; marketing; consumer
Název práce: Greenwashing ako marketingový nástroj firiem
Autor(ka) práce: Palenčárová, Ema Mária
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Legnerová, Kateřina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké postoje a povědomí mají čeští a slovenští spotřebitelé o pojmu greenwashing a zelený marketing. Teoretická část bakalářské práce se zabývá vymezením teoretických východisek problematiky greenwashingu a následně jsou podrobněji popsány praktiky greenwashingu. V praktické části je pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu zkoumáno povědomí spotřebitelů o pojmech greenwashing a green marketing a chování spotřebitelů při nákupu ekologických výrobků. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a formulována doporučení pro společnosti, které se chtějí vyhnout praktikám greenwashingu a chtějí zabránit tomu, aby jejich aktivity byly vnímány jako greenwashing.
Klíčová slova: greenwashing; green marketing; Česká republika; Slovenská republika; marketing; spotřebitel

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2021
Datum podání práce: 28. 4. 2022
Datum obhajoby: 1. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77241/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: