Pozice českých značek kosmetiky na domácím a zahraničním trhu

Název práce: Pozice českých značek kosmetiky na domácím a zahraničním trhu
Autor(ka) práce: Žikovská, Daniela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Sadílek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá pozici vybraných českých značek kosmetiky na domácím a zahraničním trhu. Cílem je pomocí vnější analýzy sestavit profil identity značky Dermacol a Organická Apotéka, a následně pomocí dotazníkového šetření zjistit jejich pozici na trhu. Práce je rozdělena do tří kapitol. Teoretická část práce se zabývá představením marketingového pojetí značky, popíše základní prvky značky a její další vlastnosti. Následuje vysvětlení identity značky pomocí dvou modelů, z nichž jeden bude využit i v praktické části práce. Konec této části je věnován problematice positioningu a image značky. V praktické části jsou vybrané značky analyzovány a je sestaven jejich profil identity. V poslední části práce je vyhodnoceno dotazníkové šetření zkoumající nákupní zvyklosti a povědomí o českých značkách kosmetiky. Závěr této části předkládá návrh řešení pro vybrané značky kosmetiky.
Klíčová slova: české značky kosmetiky; Dermacol; positioning; Organická Apotéka; identita značky
Název práce: Position of Czech cosmetics brands on the domestic and foreign markets
Autor(ka) práce: Žikovská, Daniela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Sadílek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the position of selected Czech cosmetics brands on the domestic and foreign markets. The aim is to compile an identity profile of the brands Dermacol and Organicka Apoteka using external analysis, and then with the help of questionnaire survey find out their position on the market. The thesis is divided into three chapters. The theoretical part deals with an introduction of the marketing concept of brands and describes the basic elements of the brand and its other characteristics. The following chapter explains the brand identity using two models, one of which will be used in the theoretical part of the thesis. The end of this part is devoted to the issue of positioning and brand image. In the practical part, selected brands are analysed, and their identity profile is compiled. The last part of the thesis evaluates a questionnaire survey examining shopping habits of consumers and their awareness of Czech cosmetics brands. In the end, recommendations for selected cosmetics brands are suggested.
Klíčová slova: brand identity; Czech cosmetics brands; positioning; Dermacol; Havlik Apoteka

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 9. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 2. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77581/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: