Profil manažera v organizacích cestovního ruchu

Název práce: Profil manažera v organizacích cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Hubáčková, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V diplomové práci byly zjištěné poznatky získané pomocí finálních výstupů plynoucích z kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých plyne, že klíčové kompetence, kterými by měl manažer 21. století disponovat a rozvíjet jsou následující: zdatnost emoční inteligence, interpersonální percepce, dále byla přisouzena důležitost schopnosti aktivního naslouchání, umění efektivně delegovat, souladu manažerských profesních a osobních hodnot, time managementu a schopnosti „umět se učit.“ Důležitost je také zdůrazněna pro dostatečnou psychickou i emocionální vybavenost a zralost manažera, sebereflexi či duševní hygienu. Byla prokázána také přímá souvislost mezi motivací, výkonem a spokojeností. Komparace kulturních odlišností Anglie a České republiky, byla v rámci výzkumu prokázána, poznatelně vyšší míra podobností názorů, postojů, poznatků a pohledů s minimálními rozdílnostmi a odlišnostmi v rámci interkulturního managmentu. Největší rozdílnost byla identifikována v rámci dimenze „Vyhýbání se nejistotě,“ konkrétně k přístupu manažerů k inovativním změnám. Rozdíly byly spatřeny také v rozdílném stylu vedení lidí. Z důvodu poměrně malé četnosti respondentů (10) slouží tento výzkum jako předvýzkum k dalšímu možnému bádání a opětovnému ověření důležitosti klíčových kompetencí manažera spolu s hledáním dalších kulturních odlišností.
Klíčová slova: profil manažera; kompetence manažera; osobnost a předpoklady manažera ; předpoklady pro úspěch manažera; duševní hygiena; motivace; time management; interkulturní rozdíly; kulturní dimenze; Česká republika; Velká Británie; leadership; komunikační dovednosti; hodnoty manažera ; delegování
Název práce: Manager's Profile in Tourism Organizations
Autor(ka) práce: Hubáčková, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis revealed the findings obtained through the final results of qualitative research, in the form of semi-structured interviews, which show that the key competencies that a 21st century manager should have and develop are the following: emotional intelligence, interpersonal perception, the ability to listen actively, the art of delegating effectively, the harmony of managerial professional and personal values, time management and the ability to "learn to learn" were also given importance: self-reflection or mental hygiene. A direct link between motivation, performance, and satisfaction has also been demonstrated. In comparing the cultural differences between England and the Czech Republic, the research showed a noticeably higher degree of similarities in opinions, attitudes, knowledge, and views with minimal differences and differences within intercultural management. The most significant difference was identified within the dimension "Avoiding uncertainty," specifically in managers' approach to innovative change. Differences were also seen in the different leadership styles. Due to the relatively low number of respondents (10), this research serves as preliminary research for further possible research and re-verification of the importance of the key competencies of the manager, along with the search for other cultural differences.
Klíčová slova: manager's profile; competencies of a manager; personality and assumptions of a manager; personality and assumption for the success of the manager; mental hygiene in the life of a manager; motivation; time management; intercultural differences; cultural dimensions; Czech Republic; Great Britain; leadership; communication skills ; values of a manager ; delegation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 3. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 2. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76746/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: