Vizuální pozornost vůči erotickým a neerotickým podnětům

Název práce: Vizuální pozornost vůči erotickým a neerotickým podnětům
Autor(ka) práce: Štiková, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá erotickými apely. Cílem práce je analýza vizuální pozornosti vůči erotickým a neerotickým podnětům. Práce se skládá z teoretické rešerše, která shrnuje dosavadní poznatky erotických apelů v marketingu a celkově reakce vůči erotickým apelům. Dále následuje metodika, kde je představen design výzkumu. Stěžejní metody tohoto výzkumu jsou eye-trackingové měření a dotazník. Výsledky výzkumu jsou uvedeny v praktické části, kde jsou také zhodnoceny jednotlivé hypotézy a výzkumná otázka. V diskuzi a závěru práce jsou výsledky porovnány s teoretickými poznatky a uvedeny limitace výzkumu. Výzkum celkově shledal rozdíly mezi erotickými a neerotickými obrázky a částečně i rozdíly mezi muži a ženami ve vizuální pozornosti vůči erotickým apelům.
Klíčová slova: Erotické apely; Eye-tracking; Vizuální pozornost
Název práce: Visual attention to erotic and non-erotic stimuli
Autor(ka) práce: Štiková, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with erotic appeals. The goal of the thesis is the analysis of visual attention to erotic and non-erotic stimuli. The thesis consists of a theoretical research that summarizes the current knowledge of erotic appeals in marketing and the overall response to erotic appeals. The next part consists of the methodology where the research design is presented. The key methods of this research are eye-tracking measurements and a questionnaire. The results of the research are presented in the practical part, where the individual hypotheses and the research question are also evaluated. In the discussion and conclusion of the work, the results are compared with theoretical knowledge and the limitations of the research are stated. Overall, the research found differences between erotic and non-erotic images and partially differences between men and women in visual attention to erotic appeals.
Klíčová slova: Erotic appeals; Eye-tracking; Visual attention

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 5. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2022
Datum obhajoby: 13. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73510/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: