Práca v Unreal Engine a tvorba 3D hry pre desktop
Název práce: | Práca v Unreal Engine a tvorba 3D hry pre desktop |
---|---|
Autor(ka) práce: | Lumcer, René |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sedláček, Jiří |
Oponenti práce: | Luc, Ladislav |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Práca sa sústreďuje na tvorbu jednoduchej 3D hry pre desktop v Unreal Engine 5 pomocou jazyka zvaného Blueprint. Zdokumentovaný je detailný postup tvorby konkrétnej hry, kde je využitých niekoľko základných funkcií, na základe ktorých by mal užívateľ pochopiť základný princíp tvorby a byť tak schopný vytvoriť aj inú ako popisovanú hru. Cieľom práce je taktiež spracovať poznatky o prostredí Unreal Engine a základných typoch Blueprintov. Časť práce sa zaoberá kritériami, ktoré môžu užívateľa ovplyvniť pri výbere herného enginu. Analyzované sú najrozšírenejšie herné enginy v roku 2022 tak, aby si bol užívateľ na základe svojich preferencií schopný vybrať vhodný engine. Zistiť tak môže aj, či je pre neho Unreal Engine práve ten vhodný nástroj na tvorbu hier. |
Klíčová slova: | Unreal Engine; Blueprint; Umelá inteligencia; Užívateľské rozhranie |
Název práce: | Práca v Unreal Engine a tvorba 3D hry pre desktop |
---|---|
Autor(ka) práce: | Lumcer, René |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sedláček, Jiří |
Oponenti práce: | Luc, Ladislav |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Práce se soustřeďuje na tvorbu jednoduché 3D hry pro desktop v Unreal Engine 5 pomocí jazyka zvaného Blueprint. Zdokumentován je podrobný postup tvorby konkrétní hry, kde je využito několik základních funkcí, na jejichž základě by měl uživatel pochopit základní princip tvorby a být tak schopen vytvořit i jinou než popisovanou hru. Cíl práce je také zpracovat poznatky o prostředí Unreal Engine a základních typech Blueprintů. Část práce se zabýva kritérii, která mohou ovlivnit užívatele při výběru herního enginu. Analyzovány jsou nejrozšířenější herní enginy v roce 2022 tak, aby si byl uživatel na základě svých preferencí schopen vybrat vhodný engine. Zjistit tak může také, zda je pro něj Unreal Engine právě ten vhodný nástroj pro tvorbu her. |
Klíčová slova: | Unreal Engine; Blueprint; Umělá inteligence; Uživatelské rozhraní |
Název práce: | Working in Unreal Engine and creating a 3D game for desktop |
---|---|
Autor(ka) práce: | Lumcer, René |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sedláček, Jiří |
Oponenti práce: | Luc, Ladislav |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | The thesis focuses on developing an uncomplicated 3D game for desktop in Unreal Engine 5 using Blueprint programming language. The process of creating a specific game is documented in a detailed way using several essential functions. Based on this, any user should be able to understand the basic process of creating a game and therefore be able to create other games instead of the one documented. The thesis also aims to acquaint the user with basic knowledge of the Unreal Engine interface and Blueprint. A part of the thesis analyses the criteria that can influence users in choosing a game engine. Popular game engines in the year 2022 are further analyzed in a way that a user should be able to choose a suitable engine based on his own preferences. Therefore, a user can find out whether Unreal Engine is the one suitable for him. |
Klíčová slova: | Unreal Engine; Blueprint; Artificial intelligence; User Interface |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 28. 1. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 9. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79507/podrobnosti |