Růstové strategie českých autobazarů čelících narušení trhu: případová studie Autosalonu Klokočka

Název práce: Growth strategies for Czech car dealerships facing market disruptions: case study of Autosalon Klokočka
Autor(ka) práce: Maslikova, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tyll, Ladislav
Oponenti práce: Badie, Natálie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The COVID-19 pandemic has accelerated the ongoing transition in the global automobile market. Disruptions of the supply chain, rise of CASE topics, manufacturers’ meddling with distribution channels - all these factors contribute to the notion that the existing business model of car dealerships will not be sufficient in the next 3 to 5 years. We provide compelling evidence of the ongoing transition and its complexity in the global and Czech market, where the industry accounts for over a tenth of the GDP. A case of a local medium-sized car dealership is then built by assessing the drivers of change on the supply and demand sides of the market and suggesting growth options for the dealership, including expanding its service portfolio to other types of mobility, electrification, and charging stations, and joining the agency model. The study results contribute to scarce academic research on the topic and provide holistic guidance on how a dealership can remain relevant in the new realities.
Klíčová slova: Growth options; Automobile industry; CASE; Multiple-level perspective
Název práce: Růstové strategie českých autobazarů čelících narušení trhu: případová studie Autosalonu Klokočka
Autor(ka) práce: Maslikova, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tyll, Ladislav
Oponenti práce: Badie, Natálie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Pandemie COVID-19 urychlila probíhající změny na světovém automobilovém trhu. Narušení dodavatelského řetězce, vzestup témat CASE, zasahování výrobců do distribučních kanálů - všechny tyto faktory přispívají k tomu, že stávající obchodní model autosalonů nebude v příštích 3 až 5 letech dostačující. Přesvědčivé důkazy o probíhající transformaci a její složitosti přinášíme na globálním i českém trhu, kde toto odvětví tvoří více než desetinu HDP. Na případu místního středně velkého autobazaru pak vyhodnocujeme faktory změn na straně nabídky a poptávky a navrhujeme možnosti růstu autobazaru, včetně rozšíření portfolia služeb o další typy mobility, elektrifikaci a dobíjecí stanice a připojení se k agenturnímu modelu. Výsledky studie přispívají k nedostatečnému akademickému výzkumu na toto téma a poskytují ucelený návod, jak si dealerství může v nové realitě udržet svou relevanci.
Klíčová slova: Možnosti růstu; Automobilový průmysl; CASE; Víceúrovňová perspektiva

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 12. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 14. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79159/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: