Jak komunita Cukrfree ovlivňuje své členy ve spotřebním chování

Název práce: Jak komunita Cukrfree ovlivňuje své členy ve spotřebním chování
Autor(ka) práce: Endtová, Claudie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se věnuje problematice spotřebního chování členů v rámci určité komunity. Cílem výzkumu je zjistit, jak jsou členové virtuální komunity Cukrfree ovlivnitelní nejen ve způsobu stravování, ale i v dalších oblastech komplexního pohledu na zdravý životní styl. V práci byly využity kvalitativní metody netnografie a hloubkové rozhovory. Výsledkem práce je zjištění vlivu komunity na spotřební chování a nákupní rozhodování členů vlivem několika faktorů, mezi které patří autenticita, upřímné sdílení zkušeností, halo efekt a vyšší záměr než pouze byznysový cíl. Tyto faktory vedly k získání důvěry v celou komunitu. Ovlivnění spotřebitele s přesahem do dalších oblastí jeho života napomohly také další média, jako Cukrfree podcasty či Cukrfree e-shop.
Klíčová slova: Komunita; spotřební chování; cukrfree; netnografie
Název práce: How the Sugar-free community influences its members in consumer behavior
Autor(ka) práce: Endtová, Claudie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The objective of this diploma thesis is the consumer behavior of members within a certain community. The aim of the research is to find out how members of the sugar-free virtual community can be influenced not only in the way they eat, but also in other areas of a healthy lifestyle. The research is carried out by qualitative methods, including netnography and in-depth semi-structured interviews. The result of this work is the discovery of the influence of the community on consumer behavior and decision process due to many factors, including authenticity, honest sharing of experiences, halo effect and a bigger purpose than just a business. This list of factors lead to community-wide trust. Moreover, other media, such as podcasts or e-shop, also helped to influence other areas of consumer’s life.
Klíčová slova: Community; consumer behavior; sugar-free; netnography

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 7. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78618/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: