Strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic a.s

Název práce: Strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic a.s
Autor(ka) práce: Nestávalová, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Šiková, Pavlína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce na téma strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic, a.s. se zabývá zhodnocením postavení společnosti na telekomunikačním trhu. Hlavním cílem práce je zhodnotit aktuální postavení společnosti a identifikovat silné a slabé stránky z vnitřního prostředí a příležitosti a hrozby z vnějšího prostředí. Společnost čelí problému vysokého tlaku konkurence na oligopolním trhu. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V první části je proveden teoretický výklad použitých metody, jako je PESTEL analýza, Porterův model 5 sil, mapa konkurenčních skupin, VRIO a finanční analýza, portfolio analýza či analýza zranitelnosti a SWOT. Dílčí analýzy jsou poté v praktické části aplikovány na analyzovanou společnost a závěrem jsou formulována doporučení ve formě vhodné strategie a konkrétních návrhů pro zlepšení pozice a odolání konkurenčním tlakům. Práce je přínosem primárně pro akcionáře a vedení společnosti.
Klíčová slova: Telekomunikace; PESTEL analýza; Porterův model 5 sil; SWOT analýza; Strategická analýza
Název práce: Strategic Analysis of Vodafone Czech Republic, a.s
Autor(ka) práce: Nestávalová, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Šiková, Pavlína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master’s thesis on the topic of Strategic analysis of the company Vodafone Czech Republic, a.s. deals with the evaluation of the company's position in the telecommunications market. The main goal of this thesis is to evaluate the current position of the company and identify strengths and weaknesses from the internal environment and opportunities and threats from the external environment. The company faces the problem of highly competitive oligopolistic market. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The first part provides a theoretical explanation of the strategic methods, such as PESTEL analysis, Porter's 5 forces model, map of competing groups, VRIO and financial analysis, portfolio analysis or vulnerability analysis and SWOT. In the practical part, the methods are applied on the chosen company. Recommendations are formulated in the form of suitable strategies and specific proposals for improving the position and the ability to resist competitive pressures. The findings are beneficial primarily for shareholders and top management.
Klíčová slova: Telecommunications; Strategic analysis; SWOT analysis; PESTEL analýza; Porter's five forces model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 25. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78329/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: