Daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR
Název práce: | Daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jiříková, Tereza |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vančurová, Alena |
Oponenti práce: | Urbánek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předmětem diplomové práce je daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR. V práci jsou nejprve diskutovány pojmy gramotnost, finanční gramotnost a daňová gramotnost. Následně jsou uvedeny poznatky ze zahraničních i českých výzkumů z oblasti daňové gramotnosti. Meritorní částí práce je analýza dat získaných z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 1061 studentů. K analýze byly využity matematicko-statistické metody (chí-kvadrát test nezávislosti a ANOVA). Z výsledků je patrné, že 35 % studentů má výbornou, 52 % studentů dobrou a 13 % nedostatečnou daňovou gramotnost. Dále bylo analyzováno celkem 12 faktorů. Na úroveň znalostí má statisticky významný vliv například zaměření vysoké školy, absolvování předmětu zaměřeného na daně a typ absolvované střední školy. |
Klíčová slova: | studenti vysokých škol; dotazníkové šetření; chí-kvadrát test nezávislosti; ANOVA; daňová gramotnost |
Název práce: | Tax literacy of university students in the Czech Republic |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jiříková, Tereza |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Vančurová, Alena |
Oponenti práce: | Urbánek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The subject of the diploma thesis is the tax literacy of university students in the Czech Republic. The thesis first discusses the concepts of literacy, financial literacy and tax literacy. Subsequently, findings from foreign and Czech research in the field of tax literacy are presented. The main part of the thesis is the analysis of data obtained from a questionnaire survey, which 1061 students participated in. Mathematical-statistical methods (Chi-square Test of Independence and ANOVA) were used for the analysis. The results show that 35 % of students have excellent level, 52 % of students have good level and 13 % insufficient level of tax literacy. Furthermore, a total of 12 factors were analyzed. The level of knowledge is statistically significantly influenced, for example by the type of the university, the completion of a subject focused on taxes and the type of high school they have graduated from. |
Klíčová slova: | tax literacy; university students; questionnaire survey; Chi-square Test of Independence; ANOV |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Zdanění a daňová politika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 12. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 21. 6. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79135/podrobnosti |