Daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR

Název práce: Daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR
Autor(ka) práce: Jiříková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vančurová, Alena
Oponenti práce: Urbánek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je daňová gramotnost studentů vysokých škol v ČR. V práci jsou nejprve diskutovány pojmy gramotnost, finanční gramotnost a daňová gramotnost. Následně jsou uvedeny poznatky ze zahraničních i českých výzkumů z oblasti daňové gramotnosti. Meritorní částí práce je analýza dat získaných z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 1061 studentů. K analýze byly využity matematicko-statistické metody (chí-kvadrát test nezávislosti a ANOVA). Z výsledků je patrné, že 35 % studentů má výbornou, 52 % studentů dobrou a 13 % nedostatečnou daňovou gramotnost. Dále bylo analyzováno celkem 12 faktorů. Na úroveň znalostí má statisticky významný vliv například zaměření vysoké školy, absolvování předmětu zaměřeného na daně a typ absolvované střední školy.
Klíčová slova: studenti vysokých škol; dotazníkové šetření; chí-kvadrát test nezávislosti; ANOVA; daňová gramotnost
Název práce: Tax literacy of university students in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Jiříková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vančurová, Alena
Oponenti práce: Urbánek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of the diploma thesis is the tax literacy of university students in the Czech Republic. The thesis first discusses the concepts of literacy, financial literacy and tax literacy. Subsequently, findings from foreign and Czech research in the field of tax literacy are presented. The main part of the thesis is the analysis of data obtained from a questionnaire survey, which 1061 students participated in. Mathematical-statistical methods (Chi-square Test of Independence and ANOVA) were used for the analysis. The results show that 35 % of students have excellent level, 52 % of students have good level and 13 % insufficient level of tax literacy. Furthermore, a total of 12 factors were analyzed. The level of knowledge is statistically significantly influenced, for example by the type of the university, the completion of a subject focused on taxes and the type of high school they have graduated from.
Klíčová slova: tax literacy; university students; questionnaire survey; Chi-square Test of Independence; ANOV

Informace o studiu

Studijní program / obor: Zdanění a daňová politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 12. 2021
Datum podání práce: 31. 5. 2022
Datum obhajoby: 21. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79135/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: