Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů

Název práce: Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů
Autor(ka) práce: Plecitá, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Luštický, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá lokálním patriotismem. Cílem práce je zjistit, jak se projevuje lokální patriotismus v chování českých pivařů a jak se liší v různých segmentech zákazníků. V rámci části zaměřené na teoretické poznatky je zkoumána identita či patriotismus se zaměřením na pivní patriotismus, který je následně definován v rovině obecného a lokálního pivního patriotismu. Součástí zkoumané problematiky je rovněž spotřebitelské chování a jednotlivé faktory jej ovlivňující. Pro účely zkoumání je nutné definovat jednotlivé generace. V rámci zkoumání je využita kvalitativní metoda sběru dat, a sice polostrukturovaný rozhovor se 13 pivními lokálními patrioty. Získaná data jsou vyhodnocena na základě fenomenologického přístupu. Závěry vedou k pochopení, jak se liší vnímání lokálního pivního patriotismu v rámci generačních rozdílů a jaké faktory jej ovlivňují.
Klíčová slova: lokální pivní patriotismus; český pivař; spotřebitelské chování
Název práce: Local Patriotism as a Factor in the Success of Regional Breweries
Autor(ka) práce: Plecitá, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Luštický, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with local patriotism. The aim of this work is to find out how local patriotism manifests itself in the behavior of Czech brewers and how it differs in different segments. In the part focused on theoretical knowledge, identity or patriotism is examined with a focus on beer patriotism, which is then defined at the level of general and local beer patriotism. Part of the researched issue is also consumer behavior and individual factors influencing it. For research purposes it is necessary to select individual generations. Research uses a qualitative method of data collection, namely a semi-structured interview with 13 beer local patriots. Obtained data are evaluated on the basis of a phenomenological approach. Conclusions lead to an understanding of how the perception of local beer patriotism differs within generational differences and what factors influences it.
Klíčová slova: Czech beer; Consumer behavior; Local beer patriotism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 10. 2020
Datum podání práce: 26. 6. 2022
Datum obhajoby: 25. 8. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74622/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: