Vliv apriorní zkušenosti na vnímání a ochotu ke koupi elektromobilu

Název práce: Vliv apriorní zkušenosti na vnímání a ochotu ke koupi elektromobilu
Autor(ka) práce: Smolek, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá akceptačními faktory spotřebitelů majících vliv na jejich postoj a ochotu ke koupi elektromobilu. Práce představuje jednotlivé faktory, které mohou mít na základě dřívější literární rešerše zásadní vliv na akceptaci elektromobilů a ochotu k jejich koupi. Práce se dále věnuje možnosti využití apriorní zkušenosti s elektromobilem jako nástroje pro zvýšení akceptace a ochoty ke koupi elektromobilů ze strany spotřebitelů. Ve spojení s tímto nástrojem práce dále nabízí odpověď na možnosti využití alternativních business modelů pořízení elektromobilu jako možného překonání bariéry v podobě vyšší pořizovací ceny elektromobilů. Závěrem práce jsou diskutována možná praktická využití na základě zjištěných výsledků za účelem většího rozšíření elektromobility.
Klíčová slova: elektromobil; akceptace; ochota ke koupi; apriorní zkušenost; alternativní business modely
Název práce: The influence of consumer experience on the perception and purchase intention of an electric vehicle
Autor(ka) práce: Smolek, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master‘s thesis deals with consumer acceptance factors affecting their attitude and the intention to purchase an electric car. The thesis introduces individual factors that, based on previous literature searches, may have a significant impact on the acceptance of and purchase intention of electric vehicles. The thesis further explores the possibilities of using the consumer experience with the electric vehicle as a tool to increase consumer acceptance and purchase intention of electric vehicles. In conjunction with this tool, the thesis also offers an answer to the possibility of using alternative business models for the purchase of an EV as a possible way to overcome the barrier of higher purchase price of EVs. The thesis concludes with a discussion of possible practical applications based on the findings in order to expand electromobility more widely.
Klíčová slova: electric vehicle; acceptance; alternative business models; purchase intention; consumer experience

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2022
Datum podání práce: 22. 4. 2023
Datum obhajoby: 12. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81986/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: