Nakupování jako nástroj vyrovnávání se se stresem

Název práce: Nakupování jako nástroj vyrovnávání se se stresem
Autor(ka) práce: Patrovská, Sabina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem této bakalářské práce je zkoumání vlivu stresu na nákupní chování spotřebitele, respektive nakupováním jako nástrojem, jak se se stresem vyrovnávat a vypořádávat. V teoretické části práce je díky literární rešerši představen zkoumaný fenomén, dále jeho kontext, ve kterém se zkoumání odehrává, state of the art zkoumaného problému, a to včetně výzkumů, které již proběhly. Jsou definovány výzkumné otázky a diskutovány metody možné k využití výzkumu daného fenoménu. Praktická část představuje a posléze obhajuje vybranou výzkumnou metodu, kterou je focus groups, odprezentuje výsledky i s jejich analýzou a interpretuje je. Závěrem odpovídá na výzkumné otázky a nabízí podněty k případné další diskusi.
Klíčová slova: Nákupní chování; Chování spotřebitelů; Retail therapy; Stres; Coping
Název práce: Shopping as a tool for coping with stress
Autor(ka) práce: Patrovská, Sabina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of this bachelor thesis is to investigate the impact of stress on consumer shopping behaviour, or shopping as a tool to cope and deal with stress. In the theoretical part of the thesis, thanks to a literature search, the phenomenon under investigation is introduced, as well as the context in which the research takes place, the state of the art of the problem under investigation, and the research that has already been conducted. The research questions are defined and the methods that can be used to research the phenomenon are discussed. The practical part introduces and then defends the chosen research method, focus groups, presents the results with their analysis and interprets them. Finally, it answers the research questions and offers suggestions for possible further discussion.
Klíčová slova: Consumer behaviour; Stress; Coping; Purchasing behaviour; Retail therapy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 3. 2022
Datum podání práce: 23. 4. 2023
Datum obhajoby: 14. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80300/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: