Srovnání šíření dezinformací mezi generacemi X a Z se zaměřením na sociální marketing

Název práce: Srovnání šíření dezinformací mezi generacemi X a Z se zaměřením na sociální marketing
Autor(ka) práce: Streckerová, Michaela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou dezinformací a zkoumá jejich šíření v rámci generace X a generace Z se zaměřením na sociální marketing. Hlavním cílem je poskytnout celkový přehled o tématice dezinformací v rámci sociálního marketingu, upozornit na náchylnost jednotlivých generací k důvěře v dezinformace či k jejich šíření a na-vrhnout opatření, jak této hrozbě předcházet. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je literární rešerše a shrnuje dosavadní poznatky z teorie dezinformace, sociálního marketingu a chování jednotlivých generací na sociálních sítích. Druhá část práce je interpretace výsledků výzkumu, který proběhl formou dotazníkového šetření a přináší informace o vnímání dezinformací zástupci jednotlivých generací a reálné informační gramotnosti.
Klíčová slova: generace X; dezinformace; informační gramotnost; sociální marketing; generace Z
Název práce: Comparing the spread of misinformation between Generations X and Z with a focus on social marketing
Autor(ka) práce: Streckerová, Michaela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issue of misinformation and examines its spread within Generation X and Generation Z with a focus on social marketing. The main objective is to provide an overview of the topic of misinformation in social marketing, to highlight the susceptibility of each generation to trust in misinformation or to its spread and to suggest measures to prevent this threat. The thesis is divided into two main parts. The first part is a literature search and summarizes the existing knowledge on disinformation theory, social marketing and the behaviour of different generations on social networks. The second part of the thesis is an interpretation of the results of the research, which was conducted in the form of a questionnaire survey and provides information about the perception of misinformation by representatives of different generations and real information literacy.
Klíčová slova: misinformation; social marketing; generation X; generation Z; information literacy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2021
Datum podání práce: 23. 4. 2023
Datum obhajoby: 14. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78163/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: