Vliv spotřebitelských preferencí na přeshraniční obchod

Název práce: Vliv spotřebitelských preferencí na přeshraniční obchod
Autor(ka) práce: Avdeeva, Polina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V současném světě, kde panuje rozmanitost, přesycenost a tvrdá konkurence, nabývá na významu detailnější analýza spotřebního chování a rozhodování, a to zejména jeho subjektivních a méně racionálních složek. Spotřebitelské preference jsou dnes jednou z nejdůležitějších marketingových proměnných. Ve snaze získat nové a udržet stávající klienty jsou firmy nuceny analyzovat nejrůznější složky chování spotřebitele, přičemž v případě přeshraničního obchodování je důležité se věnovat i faktoru kulturních rozdílů. Táto práce zkoumá závislost mezi kulturními predispozicemi českých a norských spotřebitelů a jejich preferencemi v odvětví piva.
Klíčová slova: chování spotřebitele; spotřebitelské preference; kulturní dimenze; Česká republika; Norsko; Geert Hofstede; pivo
Název práce: Impact of Consumer Preferences on Cross-border Trade
Autor(ka) práce: Avdeeva, Polina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In today's world, where diversity, oversaturation and tough competition prevails, a more detailed analysis of consumer behavior and decision-making is gaining in importance, especially its subjective and less rational components. Consumer preferences are one of the most important marketing variables today. To acquire new clients and retain existing ones, companies are forced to analyze various components of consumer behavior, including the factor of cultural differences, which is especially important in case of cross-border trading. This thesis examines the correlation between the cultural predispositions of Czech and Norwegian consumers and their preferences in the beer sector.
Klíčová slova: consumer behavior; consumer preferences; cultural dimensions; Geert Hofstede; beer; Czech Republic; Norway

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 2. 2022
Datum podání práce: 27. 4. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79728/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: