Osobní motivy a postoje udržitelných spotřebitelů různých generací k biopotravinám

Název práce: Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food
Autor(ka) práce: Errolat, Elouise Christa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Oponenti práce: San José Iglesias, Rafael
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Personal motives and attitudes towards organic food differentiate between various generations. This Bachelor Thesis offers insight into the organic food industry's personal motives of three generational cohorts, i.e., Generation Z, Generation Y, and Generation X. The Thesis aims to investigate the motives, attitudes, values, preferences and behaviors of Generations X, Y and Z relevant when purchasing organic food. It will analyze the generations using knowledge from several scientific studies. The theoretical background of this study will analyze characteristics influencing consumer behavior, theoretical frameworks of consumer needs and values and elaborate on differences between generational cohorts. The data for the study was collected through an online survey to analyze consumer motives and attitudes. The results define health and the environment as the main drivers for consumers across generations.
Klíčová slova: organic food; personal motives; attitudes; consumer behavior
Název práce: Osobní motivy a postoje udržitelných spotřebitelů různých generací k biopotravinám
Autor(ka) práce: Errolat, Elouise Christa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Oponenti práce: San José Iglesias, Rafael
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Osobní motivy a postoje k biopotravinám se u různých generací liší. Tato bakalářská práce nabízí pohled na osobní motivy tří generačních kohort, tj. generace Z, generace Y a generace X. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat motivy, postoje, hodnoty, preference a chování generací X, Y a Z relevantní při nákupu biopotravin. Bude analyzovat jednotlivé generace s využitím poznatků z několika vědeckých studií. Teoretická východiska této studie budou analyzovat charakteristiky ovlivňující spotřebitelské chování, teoretické rámce spotřebitelských potřeb a hodnot a rozpracují rozdíly mezi generačními kohortami. Data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku, který analyzoval motivy a postoje spotřebitelů. Výsledky definují zdraví a životní prostředí jako hlavní hnací síly spotřebitelů napříč generacemi.
Klíčová slova: mezigenerační analýza; osobní motivy; spotřebitelské chování; biopotraviny postoje

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 9. 2022
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 2. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81291/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: