Greenwashing v oděvním průmyslu - případová studie značek H&M a Patagonia

Název práce: Greenwashing v oděvním průmyslu - případová studie značek H&M a Patagonia
Autor(ka) práce: Plachá, Renata
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: Smělá, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Greenwashing je s rostoucím zájmem veřejnosti o životní prostředí stále aktuálnějším tématem. Na vlnu tohoto trendu naskočily i mnohé oděvní značky. Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku využívání greenwashingu a implementaci společenské odpovědnosti firem v oděvním průmyslu. Součástí práce je případová studie zaměřená na oděvní značky H&M a Patagonia a jejich strategie udržitelnosti. Cílem této práce je zhodnotit a porovnat strategie udržitelnosti těchto společností z pohledu sociální odpovědnosti firmy a využívání greenwashingu. Závěrem práce je zhodnocení, zda se u firem Patagonia a H&M jedná o využívání greenwashingu či nikoliv.
Klíčová slova: Greenwashing; Oděvní průmysl; CSR; Strategie udržitelnosti; Životní prostředí
Název práce: Greenwashing in the clothing industry - a case study of the brands H&M and Patagonia
Autor(ka) práce: Plachá, Renata
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: Smělá, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Greenwashing is an increasingly hot topic as public interest in the environment grows. Many clothing brands have jumped on the bandwagon. This bachelor’s thesis focuses on the issue of greenwashing and the implementation of corporate social responsibility in the apparel industry. The thesis includes a case study focusing on the clothing brands H&M and Patagonia and their sustainability strategies. The aim of this thesis is to evaluate and compare the sustainability strategies of the brands in terms of CSR and the use of greenwashing. The thesis concludes by evaluating whether Patagonia and H&M are using greenwashing or not. The analysis will be whether Patagonia and H&M are using greenwashing.
Klíčová slova: Environment; Sustainability strategy; Greenwashing; CSR; Clothing industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 8. 2022
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 30. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81057/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: