Genderové kontroverze v reklamě: Genderové stereotypy a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu

Název práce: Genderové kontroverze v reklamě: Genderové stereotypy a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu
Autor(ka) práce: Paděra, Filip
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Henzl, Jindřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se věnuje problematice využití genderových stereotypů v reklamách a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu. Jejím cílem je pak především skrze vlastní výzkum provedený v rámci třech vybraných zemí, a to České republiky, Slovenska a Německa, které středoevropský trh částečně reprezentují, zjistit, jak obyvatelé vybraných zemí vnímají využití genderových stereotypů v reklamách a identifikovat rozdíly mezi těmito zeměmi i vybranými sociálními skupinami. Získané výsledky naznačují tomu, že takové rozdíly existují. V rámci sociálních skupin se jedná o vyšší citlivost, a tedy i riziko negativního vnímání ze strany mladších spotřebitelů, a především pak mladších žen. Porovnání mezi státy zase ukázalo mírně vyšší citlivost německého trhu.
Klíčová slova: Kontroverze; Gender; Stereotyp; Vnímání; Reklama; Marketingová komunikace
Název práce: Gender controversies in advertising: Gender stereotypes and their perception by Central European consumers
Autor(ka) práce: Paděra, Filip
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Henzl, Jindřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the use of gender stereotypes in advertisements and their perception by consumers of the Central European market. Its aim is to find out how the inhabitants of the selected countries perceive the use of gender stereotypes in advertisements and to identify the differences between these countries and selected social groups through the research conducted in three selected countries, namely the Czech Republic, Slovakia and Germany, which partially represent the Central European market. The results obtained suggest that such differences exist. Within social groups, there is a higher sensitivity and therefore a higher risk of negative perception by younger consumers, and especially younger women. The comparison between countries showed a slightly higher sensitivity of the German market.
Klíčová slova: Marketing communication; Controversy; Gender; Stereotype; Perception; Advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77031/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: