Pojetí informační etiky u žáků základních a středních škol v ČR

Název práce: Pojetí informační etiky u žáků základních a středních škol v ČR
Autor(ka) práce: Brůcha, Sebastian
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Radváková, Věra
Oponenti práce: Sudzina, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na téma informační etiky mezi žáky základních a středních škol v České republice. V dnešní digitální době je informační etika stále důležitějším tématem, jelikož jsme obklopeni informacemi a komunikujeme hlavně prostřednictvím internetu či sociálních sítí. Cílem práce je zjistit, jak dobře jsou tato témata chápána žáky ve věku 13-14 let, kdy nabývají práv pro založení účtů na sociálních sítí. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření u žáků a řízenými rozhovory s rodiči a učiteli. Výsledky výzkumu ukazují reálnou situaci výuky informační etiky na českých školách, zároveň interpretují úroveň znalostí a povědomí dětí o tématu. Na základě výsledků byla navržena doporučení ke zlepšení úrovně výuky a celkového povědomí o informační etice. Tato práce zdůrazňuje význam větší informovanosti a implementace informační etiky do výuky.
Klíčová slova: informační etika; vzdělání; etika; informace; kyberprostor
Název práce: Comprehending information ethics among primary and secondary school students in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Brůcha, Sebastian
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Radváková, Věra
Oponenti práce: Sudzina, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis focuses on information ethics among primary and secondary school students in the Czech Republic. In today's digital age, information ethics is an increasingly important topic as we are surrounded by information and communicate mainly through the internet and social networks. This thesis aims to find out how well these topics are understood by students aged 13 - 14 when they acquire the right to create social network accounts. The research was conducted through a questionnaire survey of students and guided interviews with parents and teachers. The research results show the actual situation of teaching information ethics in Czech schools and interpret pupils' level of knowledge and awareness on the topic. Based on the results, recommendations were proposed to improve the teaching level and children's overall awareness of information ethics. This thesis highlights the importance of greater awareness and implementation of information ethics in teaching.
Klíčová slova: information ethics; ethics; education; information; cyberspace

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2023
Datum podání práce: 8. 5. 2023
Datum obhajoby: 15. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83533/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: