Statistické metody v B2B marketingu založené na Customer Data Platform

Název práce: Statistické metody v B2B marketingu založené na Customer Data Platform
Autor(ka) práce: Ziernwald, Karel
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stanovská, Iva
Oponenti práce: Fojtík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřená na oblast B2B marketingu, tato oblast marketingu je těžce měřitelná a je výzvou pro zaměstnance v tomto odvětví. V práci je použit koncept Account Based Marketingu, kdy se pomocí konceptu sleduje zákaznická cesta. Dále je zpracována explorační analýza dat, ve které dojde k zjištění, že potřebná metrika míry otevřených e-mailů nemá v rámci společnosti normální rozdělení, je snaha tento problém řešit pomocí transformace dat. V práci se pracovalo s hypotézou, že osobní komunikace má pozitivní vliv na míru otevřených e-mailu, tato hypotéza byla testovaná pomocí A/B testu. Na základě A/B testu nebyla nalezena statisticky významná závislost. Dále byl uveden DistilBERT model, jedná se o rozšíření bakalářské práce, kde byla snaha zjistit, zda negativní či pozitivní znění e-mailu má vliv na míru otevřených e-mailů. V uvedené části nebyl nalezen vliv pozitivně či negativně znějícího předmětu e-mailu na míru otevřených e-mailů.
Klíčová slova: B2B marketing; A/B testování; marketingová analýza
Název práce: Statistical methods in B2B marketing based on Customer Data Platform
Autor(ka) práce: Ziernwald, Karel
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stanovská, Iva
Oponenti práce: Fojtík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis is focused on the area of B2B marketing. This marketing area is hard to measure and a challenge for employees in this industry. The concept of Account Based Marketing is used in the thesis, where the customer journey is tracked using the concept. Further, exploratory data analysis is done in which it is found that the required metric of the open rate of emails does not have a normal distribution within the company. An attempt is made to solve this problem by transforming the data. The hypothesis that personal communication has a positive effect on the open email rate has been worked on in this paper. This hypothesis has been tested using the A/B test. Based on the A/B test, no statistically significant relationship was found. Next, the DistilBERT model was presented. This is an extension of the undergraduate thesis, where an attempt was made to find out whether negative or positive email wording has an effect on open email rates. In that section, the effect of positive or negative-sounding email subject lines on the open rate was not found.
Klíčová slova: A/B testing; B2B marketing; marketing analytics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Matematické metody v ekonomii/Datové analýzy a modelování
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 11. 2022
Datum podání práce: 8. 5. 2023
Datum obhajoby: 14. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82814/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: