Hodnocení překážek GDScriptu ve vztahu ke kvalifikaci vývojářů

Název práce: Hodnocení překážek GDScriptu ve vztahu ke kvalifikaci vývojářů
Autor(ka) práce: Kalivodová, Alena
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Svoboda, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení překážek, které mohou vzniknout při používání jazyka GDScript v kontextu vývoje počítačových her v závislosti na kvalifikaci vývojářů. Cílem bylo identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují efektivitu práce s GDScriptem a zjistit, zda existuje korelace mezi kvalifikací vývojářů a jejich preferencemi ve vztahu k GDScriptu. Metody práce zahrnovaly sekundární výzkum, na jehož základě bylo sestaveno dotazníkové šetření a následně i řízené rozhovory s vývojáři. Při zpracovávání dat získaných z dotazníkového šetření jsem se zaměřila na identifikaci vzorců a pravidelností a následně jsem využila tyto poznatky k navržení témat a otázek pro řízené rozhovory. Nakonec následovalo finální sestavení návrhu na zlepšení implementace a dokumentace GDScriptu. Výsledky této studie mohou být užitečné pro osoby zodpovědné za vývoj GDScriptu a Godot enginu, protože poskytují přehled o vnímání jejich práce a také pro vývojáře her, kteří zvažují použití GDScriptu pro své projekty.
Klíčová slova: Godot engine; GDScript; herní vývoj; skriptování
Název práce: Evaluation of obstacles in GDScript in relation to developers' qualification
Autor(ka) práce: Kalivodová, Alena
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Svoboda, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on the evaluation of the obstacles that may arise when using the GDScript language in the context of computer game development depending on the qualification of the developers. The aim was to identify key factors that influence the effectiveness of working with GDScript and to determine whether there is a correlation between developers ‘qualifications and their preferences in relation to GDScript. The research methods included secondary data analysis, based on which a questionnaire survey was designed. While processing the data obtained from the questionnaire survey, I focused on identifying patterns and regularities and then used these findings to design themes and questions for the guided interviews with game developers. In the end, that was followed by the compilation of a final proposal to improve the implementation and documentation of GDScript. The results of this study may be useful to those responsible for the development of GDScript and the Godot engine, as it provides insight into the perceptions of their work, and to game developers considering using GDScript for their projects.
Klíčová slova: Godot engine; GDScript; scripting; game development

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 2. 2023
Datum podání práce: 9. 5. 2023
Datum obhajoby: 19. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83654/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: