Vplyv kultúrnych predispozícii na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu

Název práce: Vplyv kultúrnych predispozícií na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu
Autor(ka) práce: Nováková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá vplyvom kultúrnych predispozícií na spotrebiteľské správanie pri nákupe luxusného tovaru na českom trhu. Táto práca pozostáva z dvoch vzájomne prepojených častí, teoretickej a praktickej. Teoretická časť je zameraná na témy ako spotrebiteľské správanie a rozhodovanie, modely spotrebiteľského správania, faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie, luxus, kultúra, kultúrne rozdiely, kultúrne modely, vzťah kultúry a spotrebiteľského správania a marketing luxusu. Hlavným cieľom diplomovej práce je preskúmať kultúrne predispozície a ich vplyv na spotrebiteľský rozhodovací proces o luxusnom tovare vo vybranej maloobchodnej spoločnosti na českom trhu. Táto analýza bude dôležitá pre aktérov na strane dopytu aj ponuky na trhu luxusného tovaru a bude základom pre ďalší rozvoj produktového portfólia spoločnosti. Praktická časť bude zahŕňať uskutočnenie kvalitatívneho výskumu prostredníctvom hĺbkových rozhovorov so zamestnancami a spotrebiteľmi vybranej maloobchodnej spoločnosti v Českej republike.
Klíčová slova: spotrebiteľské správanie; kultúrne predispozície; luxus; kultúra
Název práce: Vplyv kultúrnych predispozícii na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu
Autor(ka) práce: Nováková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práce se zabývá vlivem kulturních predispozic na chování spotřebitelů při nákupu luxusního zboží na českém trhu. Práce se skládá ze dvou vzájemně propojených částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na témata, jako je spotřebitelské chování a rozhodování, modely spotřebitelského chování, faktory ovlivňující spotřebitelské chování, luxus, kultura, kulturní rozdíly, kulturní modely, vztah kultury a spotřebitelského chování a marketing luxusu. Hlavním cílem práce je zkoumání kulturních predispozic a jejich vlivu na rozhodování spotřebitelů o luxusním zboží ve vybrané maloobchodní společnosti na českém trhu. Tato analýza bude důležitá pro subjekty na straně poptávky i nabídky na trhu luxusního zboží a bude podkladem pro další rozvoj produktového portfolia společnosti. V praktické části bude proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů se zaměstnanci a spotřebiteli vybrané maloobchodní společnosti na českém trhu.
Klíčová slova: spotřebitelské chování; kulturní predispozice; kultura; luxus
Název práce: The impact of cultural predispositions on consumer behavior when purchasing luxury goods on the Czech market
Autor(ka) práce: Nováková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the influence of cultural predispositions on consumer behavior when purchasing luxury goods on the Czech market. This thesis consists of two interrelated parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on topics such as consumer behavior and decision making, models of consumer behavior, factors influencing consumer behavior, luxury, culture, cultural differences, cultural models, the relationship between culture and consumer behavior, and luxury marketing. The main goal of the diploma thesis is to examine cultural predispositions and their impact on the consumer decision-making process regarding luxury goods in a selected retail company on the Czech market. This analysis will be important for stakeholders on both the demand and supply sides of the luxury goods market and will serve as a basis for further development of the company's product portfolio. The practical part will include conducting qualitative research through in-depth interviews with employees and consumers of the selected retail company in the Czech Republic.
Klíčová slova: luxury; consumer behavior; culture; cultural predispositions

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 12. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 8. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83352/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: