Body image a jeho působení v reklamě

Název práce: Body image a jeho působení v reklamě
Autor(ka) práce: Dyxová, Natálie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou ve spojitosti s body image. Jednou z definic body image je vnímání a hodnocení vlastního těla a dalších tělesných atributů. Práce se zaměřuje na to, jaký dopad má prezentace ideálu krásy v reklamě na lidskou psychiku a jaká jsou rizika spojená s tématem body image. Cílem práce je identifikovat, jak lidé vnímají body image a jak na ně působí, a formulovat vhodné prezentace body image, které napomohou vnímat všechna lidská těla jako krásná. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá definicí základních pojmů, vývojem ideálu krásy, spojením body image a reklamy a výzkumnou metodologií. Praktická část obsahuje primární výzkum formou dotazníkového šetření a analýzou výsledků z něj získaných doplněnou o sekundární výzkum formou obsahové analýzy body image v reklamě na sociálních sítích a analýzou dat MML-TGI.
Klíčová slova: body image; body positivity; ideál krásy; reklama; sociální sítě
Název práce: Body image and its use in advertising
Autor(ka) práce: Dyxová, Natálie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with advertising in connection with body image. One of the definitions of body image is the perception and evaluation of one’s own body and other bodily attributes. The thesis focuses on the impact that the presentation of the beauty ideal in advertising has on the human psyche and the risks associated with the topic of body image. The aim of the thesis is to identify how people perceive and are influenced by body image, and to formulate appropriate body image presentations that will help to perceive all human bodies as beautiful. The theoretical part of the thesis deals with the definition of basic concepts, the development of the ideal of beauty, the connection between body image and advertising and the research methodology. The practical part includes primary research in the form of a questionnaire survey and analysis of the results obtained from it, supplemented by secondary research in the form of content analysis of body image in social media advertising and analysis of MML-TGI data.
Klíčová slova: advertising; social media; body image; body positivity; ideal of beauty

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 12. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83009/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: