Twitter jako komunikační nástroj prezidentských kandidátů během prezidentských voleb v ČR v roce 2023

Název práce: Twitter jako komunikační nástroj prezidentských kandidátů během prezidentských voleb v ČR v roce 2023
Autor(ka) práce: Rychetská, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Havelková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení komunikace prezidentských kandidátů na sociální síti Twitter v průběhu voleb prezidenta České republiky 2023. Teoretický základ definuje politický marketing i specifika politické komunikace na Twitteru. Praktická část nabízí tři výzkumné metody. Sekundární výzkum podrobuje kvantitativní obsahové analýze twitterové profily kandidátů. Primární výzkum lze rozdělit na dvě části. První, kvantitativní výzkum provedený formou dotazníkového šetření, přináší názory kvótního výběrového souboru 1 400 oprávněných voličů. Druhý, kvalitativní výzkum pracuje s primárními daty ze sedmi expertních rozhovorů s tvůrci komunikací Babiše, Nerudové a Pavla i zástupci twitterových názorových vůdců z řad novinářů a politických komentátorů. Výsledky práce konstatují pevnou roli Twitteru v komunikačním mixu kandidátů a jeho specifickou moc multiplikovat dosah sdělení mimo mateřskou síť do dalších médií. Závěr výzkumu přináší i doporučení a ideální recept na efektivní komunikaci na Twitteru v českém prostředí včetně témat či komunikačních stylů.
Klíčová slova: prezidentské volby; politický marketing; Twitter; politická komunikace
Název práce: Twitter as a communication tool of presidential candidates during the presidential elections in the Czech Republic in 2023
Autor(ka) práce: Rychetská, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Havelková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of the thesis is to evaluate the communication of presidential candidates on Twitter during the presidential elections in the Czech Republic 2023. The theoretical basis defines political marketing and the specifics of political communication on Twitter. The practical part offers three research methods. The secondary research subjects the candidates' Twitter profiles to quantitative content analysis. The primary research can be divided into two parts. The first, quantitative research conducted in the form of a questionnaire survey, presents the opinions of a quota sample of 1,400 eligible voters. The second, qualitative research, works with primary data from seven expert interviews with the creators of the Babiš, Nerudová and Pavel communications as well as representatives of Twitter opinion leaders among journalists and political commentators. The results of the work establish Twitter's firm role in the candidates' communication mix and its specific power to multiply the reach of messages beyond its native network to other media. The research also concludes with recommendations and an ideal recipe for effective Twitter communication in the Czech environment, including topics or communication styles.
Klíčová slova: political marketing; political communication; Twitter; presidential election

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2022
Datum podání práce: 14. 5. 2023
Datum obhajoby: 1. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81644/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: