Marketingový potenciál estetické medicíny v Česku

Název práce: Marketingový potenciál estetické medicíny v Česku
Autor(ka) práce: Barborová, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá marketingem estetické medicíny. Komplexně představuje odvětví, včetně vymezení a prokázání, že výkony jsou luxusními statky, uvádí specifika marketingu těchto statků v kontextu zdravotnických služeb. Cílem práce je určit prognózu odvětví estetické medicíny v Česku na dalších 5 let, odhalit potenciál trhu a navrhnout doporučení pro střednědobou marketingovou strategii. Korelační analýza potvrdila hypotézu o pozitivním vlivu růstu HDP na hlavu na růst trhu estetické medicíny. Kdy HDP na hlavu odráží koupěschopnost obyvatel vybrané země, a změny ve velikosti trhu jsou reprezentovány změnou počtu provedených zákroků. Práce dále zahrnuje segmentaci na základě dat ze studie MML-TGI. Výsledky práce jsou určené pro členy České společnosti plastické chirurgie, jejich marketingové poradce a všechny se zájmem o rozvoj toho odvětví.
Klíčová slova: Marketing ; Estetická medicína; Marketing luxusních statků; Segmentace
Název práce: Marketing potential of aesthetic medicine in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Barborová, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master´s Thesis is focused on the marketing of aesthetic medicine. It comprehensively presents the field, including defining and proving that included procedures are luxury goods, and outlines the specifics of marketing of these goods in the context of healthcare services. The aim of the thesis is to determine the forecast for the aesthetic medicine industry in the Czech Republic for the next 5 years, uncover market potential, and propose recommendations for a medium-term marketing strategy. Correlation analysis confirmed the hypothesis of a positive effect of GDP per capita growth on the growth of the aesthetic medicine market, where GDP p.c. reflects the purchasing power of residents in the selected country, and changes in market size are represented by changes in the number of procedures performed. The thesis also includes segmentation based on data from the MML-TGI study. The results of the thesis are intended for members of the Czech Society of Plastic Surgery, their marketing advisors, and all those interested in the development of the industry.
Klíčová slova: Aesthetic medicine; Marketing ; Marketing of luxury goods; Segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 11. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 1. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83232/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: