Digitální prodejní strategie pro B2B SaaS start-up v ranné fázi

Název práce: Remote Sales Strategy for Early-Stage B2B SaaS Start-Up
Autor(ka) práce: Pivarník, Lukas
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Orel, Marko
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis analyzes the sales strategy of early-stage pre-funding B2B SaaS start-ups with launched MVP; more specifically, the thesis focuses on outreach initiatives. The theoretical part discusses the steps, processes, and relevant elements of founder-led sales strategy in B2B SaaS start-ups, emphasizing sales development. The practical part utilizes the author’s start-up to analyze email, LinkedIn, and phone as sales development outreach channels and assess their effectiveness and time efficiency. Split tests were conducted within each channel to compare different messages. LinkedIn and phone outreach achieved stronger performance results in absolute terms. Regarding time efficiency, LinkedIn outreach requires considerably less time spent per conversion, followed by email and phone. Across all channels, messages emphasizing the benefits to the prospects yielded greater results than messages accenting pain point discovery efforts.
Klíčová slova: sales strategy; sales development; early-stage start-up; Business-to-Business; Software-as-a-Service
Název práce: Digitální prodejní strategie pro B2B SaaS start-up v ranné fázi
Autor(ka) práce: Pivarník, Lukas
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Orel, Marko
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce analyzuje aspekty prodejní strategie B2B SaaS start-upu v ranné fázi s existujícím MVP před externím financováním. Konkrétně se tato práce se soustředí na oslovování zákazníků. Teoretická část pojednává o krocích, procesech a relevantních prvcích prodejní strategie v B2B SaaS start-upech s důrazem na prodejní rozvoj. Praktická část využívá autorův start-up k analýze e-mailu, sítě LinkedIn a telefonu jako kanálů pro oslovení v oblasti rozvoje prodeje a k posouzení jejich účinnosti a časové efektivity. V rámci každého kanálu byly provedeny testy porovnávající různý typ komunikace. Oslovení přes LinkedIn a telefon dosáhlo v absolutních číslech silnějších výsledků. Co se týče časové efektivity, oslovení přes LinkedIn vyžaduje podstatně méně času stráveného na jednu konverzi, následováno e-mailem a telefonem. Ve všech kanálech přinesla komunikace zdůrazňující přínosy pro potenciální zákazníky lepší výsledky než komunikace zdůrazňující snahu o odhalení problému, kterému potencionální zákazníci čelí.
Klíčová slova: obchodní vývoj; obchodní strategie; start-up; Business-to-Business; Software-as-a-Service

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 12. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83045/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: