Streamers a watchers: etnografická studie spotřebních online komunit

Název práce: Streamers a watchers: etnografická studie spotřebních online komunit
Autor(ka) práce: Pancíř, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je posouzení možnosti využití streamingu/streamerů jako nástroje digitálního marketingu, přičemž se práce snaží najít odpověď na otázky: Jaké nástroje v rámci digitálního marketingu streameři využívají? Jak jsou streameři v rámci digitálního marketingu využíváni? Teoretická část nabízí literární rešerši zdrojů zabývajících se streamingem a digitálním marketingem. Kapitola streamingu obsahuje informace o motivech využití streamovacích platforem a o komunitách na streamovacích platformách. Kapitola digitálního marketingu popisuje jednotlivé nástroje, které využívá. Empirická část představuje etnografický výzkum metodou netnografie. Práce ve svém závěru potvrzuje důležitost streamerů a živých vysílání pro digitální marketing a navrhuje potenciální směr budoucích výzkumů této problematiky.
Klíčová slova: živé streamování; streameři; diváci; videohry; digitální marketing
Název práce: Streamers and watchers: an ethnographic study of consumer online communities
Autor(ka) práce: Pancíř, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to assess the possibility of using streaming as a digital marketing tool, and to seek an answer to the questions: What marketing tools do streamers use in digital marketing? How are streamers used in digital marketing? The theoretical part offers a literature research of academic sources dealing with streaming and digital marketing. The streaming chapter provides information on the motives for using streaming platforms and on online communities on streaming platforms. The digital marketing chapter describes the different marketing tools it uses. The empirical part presents ethnographic research using the netnography method. In its conclusion, the thesis affirms the importance of streamers and live-streaming for digital marketing and outlines a potential direction for future research on this topic.
Klíčová slova: live-streaming; streamers; spectators; videogames; digital marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 3. 2021
Datum podání práce: 25. 6. 2023
Datum obhajoby: 25. 8. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76496/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: