Luxus z pohledu generace Z: před a po pandemii COVID-19

Název práce: Luxus z pohledu generace Z: před a po pandemii COVID-19
Autor(ka) práce: Skyba, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Studium spotřebitelského chování generace Z je problematikou, kterou se dneska zabývá skoro každá společnost. Generace Z je ve mnoha smyslech odlišná od svých předchůdců a také má vysoké nároky na produkty nebo služby, které pořizují. Zároveň roste jejich kupní síla. Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání toho, jak se změnila motivace a nákupní chování generace Z na trhu s luxusním zbožím v podmínkách historicky neprobádané události, pandemie COVID-19. V první části diplomové práce jsou shrnuta teoretická východiska a jsou představena specifika chování generace Z, vymezen pojem luxus, popsané vybrané efekty ekonomických teorií a současné spotřebitelské trendy. V rámci praktické části je hlavního cíle práce dosaženo pomoci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Diplomová práce přináší doporučení pro společnosti poskytující luxusní produkty nebo služby.
Klíčová slova: COVID-19; generace Z; luxus; nákupní chování
Název práce: Luxury from the perspective of Generation Z: before and after the COVID-19 pandemic
Autor(ka) práce: Skyba, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Studying the consumer behavior of Generation Z is an issue that almost every company deals with today. Generation Z is different from their predecessors in many ways and also has high demands on the products or services they consume. At the same time, the growth of their purchasing power is increasing. This diploma thesis is focused on investigating how the motivation and purchasing behavior of Generation Z in the luxury goods market has changed under the conditions of a historically unexplored event, the COVID-19 pandemic. In the first part of the thesis, the theoretical starting points are summarized and the specifics of the behavior of generation Z are presented, the concept of luxury is defined, selected effects of economic theories and current consumer trends are described. Within the practical part, the main goal of the work is achieved with the help of quantitative and qualitative research. The thesis provides recommendations for companies providing luxury products or services.
Klíčová slova: consumer behavior; COVID-19; generation Z; luxury

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 9. 2022
Datum podání práce: 30. 6. 2023
Datum obhajoby: 6. 9. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81831/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: