Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací

Název práce: Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací
Autor(ka) práce: Pavlíčková, Karolína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Zachová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Koncept fast fashion, který je charakteristický rychlým tempem výroby a spotřeby, se z hlediska ekologických a sociálních dopadů ukázal být neudržitelným. V současnosti se však projevují snahy fast fashion společností o zvýšení zájmu v oblasti udržitelnosti. Fast fashion značky začaly implementovat opatření, která napomáhají zmírnit negativní dopady na životní prostředí. Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku udržitelnosti ve fast fashion řetězcích a porovnává vnímání této otázky napříč generacemi, konkrétně generace X, mileniálů a generace Z. Cílem této práce je zhodnotit, zda udržitelnost fast fashion řetězců ovlivňuje spotřebitelské chování při nákupu oblečení napříč jednotlivými generacemi. Na základě toho bude doporučeno, jak faktory v rámci udržitelnost začlenit do firemních strategií.
Klíčová slova: Generace Z; Fast fashion; Generace X; Udržitelnost; Spotřebitelské chování; Generace Y
Název práce: Sustainability in fast fashion: generational approach
Autor(ka) práce: Pavlíčková, Karolína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Zachová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The concept of fast fashion characterised by a fast pace of production and consumption, has proven to be unsustainable in terms of ecological and social impacts. However, the efforts of fast fashion companies to increase interest in the field of sustainability are currently showing. Fast fashion brands have started to implement measures that help to mitigate negative impacts on the environment. The thesis focuses on the sustainability in fast fashion companies and compares the perception of sustainability across generations, namely generation X, millennials and generation Z. The aim of the thesis is to evaluate whether the sustainability of fast fashion brands affects consumer behavior when purchasing clothes across generations. Based on the findings, recommendations will be made on how to incorporate factors affecting sustainability into corporate strategies.
Klíčová slova: Fast fashion; Sustainability; Generation Z; Consumer behaviour ; Generation X; Millennials

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2023
Datum podání práce: 8. 12. 2023
Datum obhajoby: 16. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83716/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: