Nation branding v kontextu kvalifikované pracovní síly

Název práce: Nation branding v kontextu kvalifikované pracovní síly
Autor(ka) práce: Grindlerová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Zemanová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem komunikuje Finsko ve svém nation brandingu s kvalifikovanou pracovní sílou. V práci je provedena analýza hlavních komunikačních kanálů, které mají v rámci nation brandingu přesvědčit kvalifikované pracovníky ze zahraničí, aby se přestěhovali za prací do Finska. Analýza klíčových platforem pomůže zodpovědět otázku, jaké argumenty a témata Finsko prezentuje v komunikaci s kvalifikovanou pracovní sílou. Rámec analýzy je ohraničen pěti tématy identifikovanými v práci Silvanto a Ryana. Výzkum je dále doplněn polostrukturovaným rozhovorem s p. Katri Raevuori, talent manažerkou z Business Finland, který pomáhá hlubšímu vhledu a doplnění informací. Na závěr bude možné vyhodnotit slabé a silné stránky Finska z hlediska lákání talentů.
Klíčová slova: nation branding; lákání talentů; Finsko
Název práce: Nation branding in the context of talent attraction
Autor(ka) práce: Grindlerová, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Zemanová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis aims to find out how Finland communicates with talented workforce through its nation branding. Analysis of main communication channels is be conducted. Analysis of key platforms suppports understanding of what arguments and advantages are presented to talented workforce in order to motivate it to move to and work in Finland. The analysis framework is based on the research of Silvanto and Ryan who identified five main topics that work as key drivers in talented workforce decision-making. The research is be supported with semi-structured interview with ms Katri Raevuori, talent manager in Business Finland that provided some in-depth information and supported understanding of the findings. In conclusion of the research, it is possible to evaluate strengths and weaknesses of Finland in the matter of talent attraction.
Klíčová slova: nation branding; talent attraction; Finland

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní studia a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 1. 2023
Datum podání práce: 8. 12. 2023
Datum obhajoby: 11. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83431/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: